וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "תקיפה באירן היא לא על השולחן"

בארצות הברית גוברים הקולות המתריעים מפני תקיפה באירן. לפני כמה ימים היה זה הרמטכ"ל האמריקאי וכעת מצטרפת אליו תת-מזכיר ההגנה שאומרת כי האופציה הצבאית היא מוצא אחרון

תקיפה באירן היא המוצא האחרון לפעולה נגד אירן, כך אמרה היום (רביעי) תת-מזכיר ההגנה מישל פלורנוי במהלך מסיבת עיתונאים בסינגפור. פלורנוי שללה את האפשרות לפעולה צבאית נגד תכנית הגרעין של אירן בתקופה הקרובה, ואמרה כי דיאלוג ולחץ באמצעות סנקציות הן במוקד הניסיונות למניעת בניית תכנית גרעין אירנית למטרות צבאיות.

"כח צבאי היא האפשרות של מוצא אחרון, היא לא האופציה המועדפת", אמרה פלורנוי. "היא לא על השולחן בזמן הקרוב". פלורנוי הוסיפה: "אנו מתמקדים כעת באסטרטגיה דו-מסלולית. שילוב של שיחות ולחץ בצורת דיאלוג".

לדבריה, נשיא ארצות הברית ברק אובמה הושיט יד לאירן בצורה חסרת תקדים, אבל "לא ראינו את אירן עוסקת בצורה פרודוקטיבית במתן תשובה". היא הוסיפה כי "הדלת לשיחות נותרה פתוחה", וציינה כי ארצות הברית השאירה על השולחן את כל האפשרויות".

בתחילת השבוע הביע ראש המטות המשולבים של ארה"ב האדמירל מייקל מאלן חשש מההשלכות שיכולות להיות לתקיפה באירן, והדגיש שוב כי הוא מקווה שהמאמצים הדיפלומטיים ישכנעו את אירן לשנות את דרכה. מאלן ציין כי תקיפה יכולה לעכב את מאמציה של אירן, אך מבחינתו מדובר כרגע באפשרות האחרונה. הוא הוסיף: "זו לא החלטה שלי, אלא של הנשיא. אבל על פי השקפתי, זו האפשרות האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully