וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרים פשטו עם לילה על כביש הערבה

לאחר מספר תאונות דרכים קטלניות במיוחד, החליטו במשטרת התנועה להילחם בנהגי המשאיות בכביש הערבה. השלל המשטרתי: נהגים שצרכו סמים, זייפו את הטכנוגרף וחצו קווי הפרדה

כ-170 דוחות תנועה, זימונים לבית המשפט ועשרות משאיות שהורדו מהכביש – אלו תוצאות המבצע שערכה משטרת התנועה במהלך הימים האחרונים בקטע שבין צומת הערבה לפונדק "101" בכביש הערבה. במסגרת המבצע, ניתן דגש לאכיפת עבירות המהירות, התקינות, זיוף הטכנוגרף בנוגע לשעות נהיגה ומנוחה, נהיגה תחת השפעת סמים, שימוש בטלפון הנייד וכן חציית קו הפרדה תוך סיכון יתר הנהגים. במבצע השתתפו עשרות בלשים ומתנדבים מאגף התנועה ונעשה שימוש אף ברכבים סמויים.

ממשטרת התנועה נמסר היום (רביעי) כי המבצע כלל פעילות מודיעינית במסגרתה אותרו משאיות שלגבי נהגיהן קיים חשד לנהיגה תוך שימוש בסמים וכן נהגים שנחשד כי ביטלו מנגנון הגבלת המהירות המותקן בכל משאית על פי חוק. "בין מאות הנהגים שנתפסו", נמסר כי "נתפס נהג משאית פול-טריילר כשברשותו בתא הנהג חומר החשוד כסם וכלי עישון סמים ("באנג")". לדבריהם, הנהג אף הודה בשימוש בסמים כשעתיים לפני שעלה על ההגה.

אחד הדברים שהשוטרים נדהמו לגלות הוא שבזמן שהם עוקבים אחר הנהגים, ישנם נהגים שעוקבים אחר המשטרה. באחת הנקודות לצד הדרך מצאו השוטרים מצלמת וידאו אלחוטית שהשקיפה על עמדה בה נוהגים השוטרים להפעיל מד מהירות. לדברי השוטרים, לצד המצלמה, ששידרה ככל הנראה און-ליין, נמצא גם מצבר שסיפק אנרגיה להפעלתה. על פי החשד, מדובר במצלמה שהופעלה מרחוק כחלק ממערך שנהג להתריע בפני הנהגים המנויים על השירות על הימצאות ניידת המשטרה במקום.

מפקד היחידה המרכזית של אגף התנועה, סגן-ניצב אהרון ולריולה , אמר בסיכום המבצע כי "מדובר בתופעה חמורה של תנועת משאיות בכביש הערבה, תוך ביצוע עבירות רבות ומגוונות על ידי נהגיהן, המסכנות את המשתמשים בדרך ובכלל זה בתחום הכיול הפיראטי של מכשירי הטכוגרף במטרה להסתיר את הרישומים האמיתיים ולהציג נתונים שקריים בנוגע לכמות שעות העבודה הרצופות ומהירות התנועה מעבר למגבלות בחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully