וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: כשלים באיתור ילדים בסכנה

לפי דו"ח משרד הרווחה, הגופים בישראל לוקים בחוסר שיתוף פעולה והעברת מידע מקדים שיכול לסייע בזיהוי ילדים במצבי סכנה ולמנוע טרגדיות של רצח בתוך המשפחה

ועדת השרים לרווחה ושירותים חברתיים בראשות שר הרווחה יצחק הרצוג (עבודה) אישרה היום (רביעי) את מסקנותיו של דו"ח ועדה בין-משרדית עליה הוטל לעסוק בנושא איתור והגנה על קטינים נפגעי התעללות. הוועדה הוקמה על רקע העלייה במקרי רצח והריגה של ילדים בתוך המשפחה והתבקשה לבחון את הדרכים לקידום שיתופי פעולה בין גורמי המקצוע על מנת ליצור רשת ביטחון להגנה על ילדים בקהילה.

הוועדה קבעה שבישראל קיים כשל בשיתוף פעולה ובהעברת מידע מקדים בין גורמים שונים אשר יכול לסייע בזיהוי ילדים במצבי סכנה ובכך למנוע טרגדיות של רצח ילדים על ידי הוריהם. היא המליצה על יצירתו של מודל שיאפשר איתור פעיל של ילדים במצוקה ומתן הגנה הולמת לילדים העלולים להימצא בסכנה.

הוועדה המליצה לייצר חקיקה אשר תחייב העברת מידע בין אנשי מקצוע לצורך זיהוי ילדים העלולים להיקלע למצבי סכנה, כבסיס להערכת מצבם, הגשת סיוע להם ולהוריהם ומתן הגנה במקרה הצורך. עוד המליצה הוועדה להפעיל מערך בין-משרדי הן ברמה הארצית והן ברמה המחוזית אשר יגבש הסכמות ונהלים ביחס למאפיינים המעידים על כך שילדים ובני נוער מצויים בסכנה והדרכים לאתרם. בנוסף, המליצה הוועדה להפעיל רשת בין- מקצועית המיועדת לאתר ילדים בסיכון בכל יישוב ולהגן עליהם. רשת זו תכלול מוקד להתייעצות והעברת מידע על ילדים העלולים להימצא בסכנה, הקמת בסיס מידע יישובי משותף ומאובטח למעקב אחר מצבם של ילדים בסכנה והקמת ועדה יישובית בין מקצועית שתגבש את המדיניות העירונית לאיתור פעיל והגנה על ילדים בסכנה.

בדיון שנערך היום במסקנות הוועדה הודיע השר הרצוג כי צוות בראשות מנכ"ל המשרד, נחום איצקוביץ, יפעל ליישום מסקנות הוועדה בשני שלבים. בשלב המיידי ייערך פיילוט ב-56 ישובים בהם פועלת התוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון. במקביל לכך ובטווח הארוך יקודם שינוי חקיקה אשר יחייב סנכרון, העברת מידע ושיתוף פעולה בין כלל הגופים והגורמים המטפלים בילדים בסיכון.

השר הרצוג אמר בדיון, כי "מותה המזעזע של רוז פיזם, שגופתה נמצאה במזוודה במי הירקון, אלון בוריסוב ומיכאל קרוצ'קוב, בני הארבע שהוטבעו על ידי אימותיהן, נועה גולדרינג, שנרצחה על ידי אביה ומקרים אחרים נצרבו בתודעה הלאומית כתופעה איומה המחייבת מתן פתרונות. ההגנה על ילדים הינה אחריות ומחויבות של כולנו אך לצערי, ילדים רבים בשיראל אינם מוגנים ונופלים בין הכיסאות בשל היעדר הגדרה משותפת של סיכון וסכנה, היעדר מיומנות בקרב אנשי המקצוע והמנגנונים השונים. בלימת המגמה המחרידה, מחייבת שינוי במדיניות המערכת כולה והתווית רשת ביטחון שתמנע, ככל הניתן, את הרצח הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully