וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יפתח את הדלת לתושבי מנהטן?

האם תושבי ניו יורק יודעים לדאוג לעצמם? שביתה של שוערי בנייני היוקרה בעיר עלולה להעמיד שאלה זו במבחן ולאלץ את התושבים לפתוח בעצמם את הדלת

תושבי ניו יורק יוציאו את הזבל בעצמם? שביתה מתהווה של שוערי הבניינים בעיר עלולה להותיר את המתגוררים בבנייני היוקרה ללא איש שיפתח עבורם את הדלת, יקיש במעלית על הקומה בה הם גרים, יזרוק עבורם את הזבל ויעצור בשבילם מוניות.

כ-30 אלף עובדי בנייני היוקרה בניו יורק, האמונים על ביצוע המטלות עבור גרי הבניין, מאיימים להפסיק את פעילותם היום (רביעי) בשל סכסוך עבודה מול בעליהם של 3,222 בנייני יוקרה בעיר.

העובדים המאוגדים הכוללים בתוכם שוערים, שרתים וסבלים, מיוצגים בידי איגוד עובדי השירות הבינלאומי ודורשים לשמור על ההטבות שניתנו להם בחוזה הקודם שנחתם מול בעלי הבניינים, זאת משום שתוקפו של חוזה זה פג אמש ועל הצדדים לחתום על חוזה חדש לארבע השנים הקרובות.

"הם רוצים לקצץ ביותר מדי דברים" אמר רוברטו ארס, שוער באזור יוקרתי במנהטן לאחר ששמע כי ישנה כוונה לקצץ בביטוח הבריאות של העובדים. "איך אשלם אם הם רוצים לקצץ בהטבות?", שאל.

בעלי הבניינים, המיוצגים בידי הוועדה לייעוץ נדל"ן ביחסי עבודה, טענו כי על העובדים לקבל את הקיצוצים. "אנו עדיין נמצאים במקום של חוסר ודאות כלכלי ועלינו לשמור ולבקר על העלויות", הצהירו השבוע. לפי הוועדה, בניין טיפוסי מוציא כ-70 אלף דולר על משכורות והטבות לעובדיו.

בין תפקידיו של עובד בניין, שעבודתו נחשב כמותרות עבור הגרים בבנייני היוקרה בניו יורק, נעה בין הצבת מודעות בבניין, קריאה למוניות, פיקוח על הנכנסים לבניין, קבלת משלוחים, החזקת דלתות, ושמירה על ילדיהם וחיותיהם של גרי הבית.

למרות הפגיעה במרקם החיים היוקרתי, נראה כי איומי השביתה אינם מפחידים את תושבי שכונות היוקרה לאחר שכבר בשנת 1991 יצאו העובדים לשביתה בת שבועיים. "הפעלתי את המעלית אז, ואפעיל אותה כך גם עכשיו", אמרה מריאן פניגר, אשר מתגוררת באחד מבנייני היוקרה בצדה המערבי של מנהטן. פניגר הוסיפה כי לדעתה רוב הדרישות של העובדים הן הגיוניות אך כי דרישתם להטבות בביטוח הבריאות "אינן תואמות עם מצב הכלכלה בימינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully