וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרודן האחרון של ארגנטינה נשלח למאסר

הדיקטטור הצבאי של ארגנטינה ריינלדו ביגנונה נידון ל-25 שנות מאסר בשל מעורבות בכ-56 מקרי רצח, עינוי וחטיפה במהלך פיקודו על מחנה העינויים הידוע לשמצה לפני שלושה עשורים

הדיקטטור הצבאי האחרון של ארגנטינה, ריינלדו ביגנונה ישלח לכלא ל-25 שנה, כך דיווחה הלילה (רביעי) רשת ה-BBC. ביגנונה נשפט בבואנוס איירס על הפרת זכויות אדם בארצו לפני שלושה עשורים. ביגנונה, אשר תפקד כנשיא בפועל בין השנים 1982-1983, נמצא אשם במעורבות ב-56 מקרי רצח, עינוי וחטיפה במהלך תקופתו כמפקד הבסיס הצבאי של ה"קמפו דה מאיו", הידוע לשמצה.

ביגנונה, בן 82, הורשע על כך שהורה על חטיפות ועינויים כאשר היה השני בפיקוד על מרכז העינויים הגדול במדינה בין השנים 1978-1979. את גזר דינו קיבל ביגנונה לרקע מחיאות הכפיים של יושבי האולם, קרובי משפחותיהם של קורבנותיו, אשר נשאו באוויר את תמונות אהוביהם שנרצחו תחת פיקודו.

כמו כן, לבד ממנו נגזר דינם של עוד שישה בכירים מאותה התקופה וגם הם נשלחו למאסר. ביגנונה, אשר תפקד כנשיאה בפועל של ארגנטינה במהלך בשנים 1982-1983, היה הרודן הצבאי האחרון בארגנטינה. במהלך תקופתו פלשה ארגנטינה לאיי פוקלנד ופתחה למעשה במלחמה מול הממלכה המאוחדת, מלחמה אשר הובילה לנפילת המשטר הצבאי שהנהיג יחד עם ליאופולדו גלטיארי ולתחילת המשטר הדמוקרטי הארוך ביותר שידעה המדינה הדרום אמריקאית מאז שנות ה-30.

"לצדק לקח הרבה זמן להגיע אך הוא סוף סוף כאן", אמרה אסטלה דה קרלוטו, ראש אחת מקבוצת זכויות האדם במדינה הטוענות כי כ-30 אלף בני אדם נהרגו או "נעלמו" במהלך תקופתו של ביגנונה בפיקוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully