וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לא ממליץ לשום יריב להעמידנו במבחן"

שר הביטחון נאם בקבלת הפנים לכבוד יום העצמאות בקריה ואמר כי "הקרב על עתיד המדינה טרם הסתיים". הוא הוסיף כי "במקביל חובתנו ואחריותנו להוביל את הקרב על השלום"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכת וידיאו: עידן גוראל)

שר הביטחון אהוד ברק נאם אתמול (שלישי) בקבלת הפנים המסורתית לכבוד יום העצמאות אשר התקיימה בקריה בתל אביב. בנאומו התייחס ברק לאיומים הניצבים בפניה של מדינת ישראל ואמר כי " לדאבון ליבנו, גם אחרי 62 שנות עצמאות, טרם השלימו חלק מאויבינו עם עובדת היותנו מדינה בין שאר עמי האזור. ידענו מבחנים קשים בעבר ויצאנו מהם מחוזקים שבעתיים. אינני ממליץ לשום יריב להעמיד אותנו במבחן. למדינת ישראל הכוח והעוצמה להתמודד עם אתגרי העתיד".

"הקרב על עתיד המדינה טרם הסתיים", אמר ברק. זהו קרב עקוב מדם. אתמול פקדנו שורות ארוכות של מצבות אבן, מצבות של חברינו ורעינו לנשק. המצבות אינן אילמות, הן מבהירות את מחיר החירות והתקומה". במקביל, חובתנו ואחריותנו להוביל קרב אחר. קרב הדורש אף הוא נטילת סיכונים, אומץ לב והכרעות קשות וגורליות. הקרב על השלום. וזאת גם נעשה. כאן המקום לומר: כוחנו באחדותנו. כך היה בעבר, וכך עלינו לפעול על מנת לצלוח את מבחני העתיד, על מנת להביא לשלום מעמדה של כוח וביטחון עצמי. שלום של אמיצים. שלום שיבטיח את גורל ילדינו ונכדינו, לצד ילדיהם ונכדיהם של שכנינו".

שר הביטחון פנה למנהיגי העולם הערבי ואמר "בואו בשלום כי פנינו לשלום. היד המושטת אליכם היא ידה של אומה חזקה, אך שוחרת שלום. יודע אני כי כל יום שעובר וחולף הוא יום נוסף בו החמיצו ילדינו וילדיכם יום של שלום וביטחון, שהוא אפשרי".

בסוף דבריו התייחס ברק גם לגלעד שליט ואמר כי "נותרה לנו עדיין חובה קדושה להחזיר את גלעד הביתה. אנחנו נעשה כל מה שראוי ואפשרי על מנת להשיבו הביתה במהרה ובשלום".

עדכון ראשון - 20.4 22:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully