וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר התעופה: "נחזור לשגרה במספר ימים"

תנועת המטוסים באירופה חוזרת אט אט לסדרה, בעקבות התפוגגות חלקית של ענן האפר שפלט הר הגעש באיסלנד. במרכז האירופי לבקרת טיסות מעריכים כי בעקבות רבבות ביטולים, יידרשו עוד מספר ימים עד לחזרה לשגרה מלאה. עלות המשבר: 1.7 מיליארד דולר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: לירז ליבנה. קריינות: דנית גוטפריד)

שישה ימים לאחר שהתנועה האווירית באירופה שותקה כתוצאה מענן האפר הוולקני, חוזרות לאט לאט המדינות ביבשת לפתוח את נמלי התעופה שלהן ולהסיר את איסור הטיסה בשטחן האווירי. בהתאם לכך אמר נשיא רשות התעופה האזרחית הבינלאומית רוברטו קובה כי ברגע שהרשויות באירופה החליטו לפתוח מחדש את המרחב והתנועה האווירית, הטיסה לאירופה הפכה לבטוחה.

יותר מ-95 אלף טיסות באירופה בוטלו עד כה בעקבות התפרצות הר הגעש באיסלנד, ועל פי ההערכות יידרשו עוד מספר שבועות עד שכל הנוסעים שטיסותיהן בוטלו יוכלו להגיע ליעדם. חברות התעופה החלו במשימה המפרכת של סידור טיסות חלופיות לכל הנוסעים התקועים. להערכת המרכז האירופי לבקרת תעופה, החזרה לשגרה מלאה תתרחש רק בעוד מספר ימים.

לפי הערכות, נוסעים שבידיהם כרטיס טיסה שלא מומש יזכו להעדפה ואלה שנתקעו בעקבות הביטולים יושמו ברשימות המתנה. כל טיסות אל על לכל היעדים, למעט ורשה, יצאו במועדם. בחברה מקווים שבימים הקרובים יחדשו את הטיסות לכלל היעדים. הטיסות צפויות לצאת כפי שתוכנן במקור והנוסעים אשר בידם כרטיס לטיסה שבוטלה מתבקשים ליצור קשר עם סוכן הנסיעות על מנת להבטיח מקום בטיסה חדשה.

התאחדות התעופה הבינלאומית (IATA) מעריכה כי תעשיית התעופה הבינלאומית הפסידה 1.7 מיליארד דולרים במהלך ששת ימי משבר האפר הוולקני. לדברי הארגון, השיבושים הקשים ביותר נגרמו בשלושת הימים הראשון של המשבר, וגרמו להפסד של כ-400 מיליון דולר ביום. מנכ"ל ההתאחדות ג'ובאני ביסיגנאני מסר כי למשבר היתה השפעה שלילית במיוחד על חברות התעופה שהיו בקשיים ממילא. "החברות האירופיות כבר ציפו להפסד של 2.2 מיליארד דולרים השנה – הגדול ביותר בתעשייה", אמר ביסיגנאני, וקרא לממשלות לבחון דרכים לפצות את חברות התעופה.

בבריטניה נפתח הלילה מחדש לתנועה נמל התעופה הית'רו שבלונדון, ובמהלך הלילה כבר נחת בנמל המטוס הראשון מאז הוטל הסגר האווירי. גם חברת התעופה אל-על חידשה הבוקר את טיסותיה לבריטניה. טיסה אחת כבר יצאה ללונדון ובהמשך היום תצא לבירה טיסה נוספת. החברה אף חידשה את טיסותיה לגרמניה, ושלוש טיסות יצאו הבוקר למינכן, ברלין ופרנקפורט.

גם פולין הודיעה כי בכוונתה לפתוח בקרוב את מרבית שטחי המרחב האווירי שלה. הדברים נאמרו לאחר שאיסלנד הודיעה כי חלה ירידה בפעילותו של הר הגעש, שגרם להיווצרות ענן האפר הוולקני. המפקח הראשי במחלקה להגנת הציבור באיסלנד, רוגנולדור אולפסון, אמר כי "יש לנו סימנים כי הפעילות יורדת, יש פחות נפילת אפר ופחות פעילות במכתש. אי אפשר להגיד שהגרוע מכל כבר מאחורינו, אבל אנחנו מקווים שזה המצב". כמו כן נפתחו הבוקר המרחב האווירי ושדות התעופה של פינלנד.

בשעות הבוקר אתמול פתחו שוויץ, צרפת, איטליה, הונגריה, סלובניה, אוסטריה, לטביה, ליטא, לוקסמבורג, הולנד, נורבגיה, רומניה, רוסיה, סרביה, סלובקיה, טורקיה, בולגריה ומולדובה את נמלי התעופה שלהן. בספרד פתוחים 17 שדות תעופה. חלקים משטחה האווירי של צפון בריטניה נפתחו לטיסות על מנת לאפשר המראות ונחיתות בשדות תעופה בסקוטלנד ומשדה התעופה בניוקאסל אשר בצפון אנגליה. שטחן האווירי של פינלנד, פולין, גרמניה, חלקים משוודיה ואירלנד נותרו סגורים גם הם.

כמו כן חברת התעופה "איזי ג'ט" תחדש הבוקר את טיסותיה לאירופה. בעקבות פתיחת המרחב האווירי בבריטניה ובאירופה, הודיעה החברה כי בכוונתה לחדש את שירותיה ולהפעיל טיסות בבריטניה ובאירופה.

חברות התעופה הצרפתיות מסרו כי ינסו לחדש 75% מטיסותיהן לטווחים ארוכים מפריז וכן 25% מהטיסות הפנימיות בתוך המדינה. חברת התעופה ההולנדית KLM וחברת התעופה הצרפתית אייר פראנס הודיעו על חידוש טיסותיהן מאמסטרדם ומפריז לישראל ובחזרה.

עדכון ראשון: 20:04

המדריך המלא לתקועים באירופה

לא מצליחים לעלות על טיסה? מחפשים דרך לצאת מאירופה? וואלה! חדשות מחברת אתכם ישירות לצינורת המידע בדרך ליציאה מהיבשת. לחצו על מדריך החירום לתקועים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully