וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "בכל איום עולמי תוקפים קודם יהודים"

נשיא המדינה אירח במשכנו את הסגל הדיפלומטי המוצב בישראל וציין בהתייחסו לנושא האירני כי "ההיסטוריה הוכיחה כי תמיד כשמתעוררת סכנה עולמית קיומית, היא מופנית בתחילה כלפי העם היהודי"

נשיא המדינה שמעון פרס ערך היום (שלישי) את קבלת הפנים המסורתית לסגל הדיפלומטי המוצב בישראל. באירוע נכחו שגרירים ובני זוגם, קונסולי כבוד, נספחים צבאיים, אנשי כוחות השלום ונציגי הדתות. בהתייחסותו למצב המדיני אמר פרס כי "הבחירה היום היא או להיות ברשימת המתנה בלי סיבה הגיונית ולשלם מחיר גבוה על דחיית הסכם השלום או להיות ברשימת העשייה. לאף אחד אין אלטרנטיבה טובה יותר מכריתת שלום. אני קורא לפלסטינים גם מעל במה זו לשוב לשולחן המשא ומתן".

בנושא האירני אמר הנשיא פרס כי "לא הייתי רוצה לראות עולם בו שולטת אירן. מדינה בה קוראים מוות לארה"ב, שהיא כוח מוביל, אחראי ורציני בעולם, מדינה בה קוראים מוות לישראל. ההיסטוריה הוכיחה כי תמיד כשמתעוררת סכנה עולמית קיומית, היא מופנית בתחילה כלפי העם היהודי. על הקהילה הבינלאומית להיות ערה לכך. אסור להתעלם מהסכנה שמציבה אירן לשלום העולם".

שר החוץ אביגדור ליברמן שהשתתף אף הוא באירוע ציטט את דבריו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין שהכריז כי "זכותנו לאשרר מחדש כי ירושלים נמצאת כולה תחת ריבונות ישראל כבירתנו הניצחית. היא אינה יכולה להיות מחולקת ולעולם לא תחולק שוב".

לדברי ליברמן, הכרזתו של בגין לא פגעה בהסכם השלום אותו חתם בגין בין ישראל למצרים. "היום, אני עומד בפניכם בירושלים כשר החוץ של ישראל, ומאשרר את הצהרתו של בגין: ירושלים היא בירתנו הנצחית ולא תחולק לעולם", אמר ליברמן. לדבריו, ישראל הוכיחה שוב ושוב כי היא שואפת להשגת שלום. "זה היה המקרה כאשר חתמנו על הסכם שלום עם הנשיא סאדאת ועם חוסיין מלך ירדן. הסכמי שלום היסטוריים אלו התאפשרו בגלל שהיו לנו שותפים כנים ואווירה בינלאומית תומכת", אמר ליברמן.

ליברמן טען כי ישראל ביצעה בשנה האחרונה מחוות אמון רבות כלפי הפלסטינים. "כדי לצאת מהמבוי הסתום אליו נקלעו המגעים עם הפלסטינים יש ליצור באזור מציאות של ביטחון לישראלים ושגשוג כלכלי לפלסטינים", אמר ליברמן. "כל ניסיון לכפות הסכם על הצדדים ללא ביסוס מצע של אמון הדדי רק יעמיק את הקונפליקט – אי אפשר לכפות שלום רק לבנות אותו", אמר.

עדכון ראשון: 18:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully