וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שוקלת תמיכה במזה"ת נקי מגרעין

אחרי וועידת הגרעין בוושינגטון גובר הלחץ על ישראל: מעצמות המערב שוקלות לתמוך בדרישה המצרית להפוך את המזרח התיכון לאזור נקי מגרעין

ארצות הברית, בריטניה וצרפת שוקלות לתמוך בדרישת מצרים להפוך את המזרח התיכון לאזור ללא נשק גרעיני לקראת ועידת המדינות החתומות על אמנת אי הפצת הנשק הגרעיני בחודש הבא. מצרים הכינה נייר עמדה לקראת הוועידה, ובו היא מבקשת למלא אחר ההחלטה שנתקבלה בכינוסים קודמים של הוועידה - להוציא את האטום מהמזרח התיכון. שגריר מצרים לאו"ם מג'ד עבד אל עזיז אמר כי "אנו רוצים שהישראלים ישבו בשולחן וינהלו משא ומתן".

העמדה המצרית מוכרת , אך עתה היא מקבלת חיזוק מהמעצמות. על פי דיפלומט מערבי, חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם - ארה"ב, בריטניה צרפת, סין ורוסיה שוקלות ללחוץ על ישראל להשתתף בוועידה אף שהיא אינה חתומה על האמנה. מדבריו עולה עם זאת, שהמעצמות סבורות שלא ניתן עדיין לגבש הסכם חדש באזור כל עוד מדינות רבות מסרבות להכיר בישראל.

"ישראל מסתייגת מהוועידה באופן מובן, אפילו אם יש לה רק משמעות סמלית", אמר דיפלומט אחר. "אך יהיה קשה לסרב אם וושינגטון תפעיל לחץ על ישראל. "לישראלים יש כאן אינטרס: אם הערבים יקבלו מה שהם רוצים מישראל, יהיה להם קל יותר לתמוך בסנקציות נגד אירן. ישראל תרוויח מכך".

דיפלומט ישראלי אמר לסוכנות רויטרס כי ישראל מוכנה לשקול הקמת אזור מפורז מנשק גרעיני ברגע שיהיה שלום במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully