וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: יש חשש לגל שני של אפר וולקני

בבריטניה מזהירים: למרות התקוות לחידוש הטיסות, ההתפרצויות הוולקניות התעצמו באופן משמעותי והן יביאו לענן אפר נוסף שישבית את שמי אירופה. עם זאת, מספר טיסות ליבשת וממנה עתידות להתקיים

התפרצותו של הר הגעש האיסלנדי, אשר נחלשה בימים האחרונים, התחזקה באופן משמעותי, כך אמרו הלילה (שלישי) גורמים ברשויות התעופה בבריטניה. לטענתם, התעצמות ההתפרצות תביא לכך שענן אפר וולקני נוסף יכסה את שמי אירופה וישבית בשנית את כלי התעופה ביבשת.

הבשורה מגיעה דווקא לאחר שהתעוררו תקוות בלבם נוסעים רבים, המחכים לפתיחת שטחיה האוויריים של אירופה, שכן מוקדם יותר הכריזו באירופה כי יתקיימו טיסות באזורים מסויימים מהם התפנה האפר והוכרזו כ"בטוחים". בתוך כך, בבריטניה מעריכים כי ענן האפר הוולקני יגיע במהרה לחלקים רבים בבריטניה, שם צפויות להתחדש הטיסות בשעות הבוקר. "המידע העדכני ביותר מראה כי המצב מחריף באזורים מסויימים, וענן אפר נוסף עתיד להתפשט. לפיכך, מצבן של הטיסות המיועדות מנמלי התעופה בצפון בריטניה אינו ברור".

לפי ההערכות, ענן האפר המחוזק שעולה מהר הגעש מגיע לגובה של 15,000 רגל. בשלב זה, שדות התעופה בסקוטלנד עדיין צפויים להיפתח לקיומן של טיסות כבר בשעה 08:00 (שעון מקומי), ועל פי גורמים מקומיים, חלקים נוספים בשטחה האווירי של בריטניה ייפתחו במהלך היום.

על פי הגורמים, המצב צפוי להשתנות באופן דרסטי. "אנו עובדים באופן צמוד עם הממשלה, שדות התעופה, חברות הטיסה ותעשייני תעופה. מטרתנו להבין באופן מיטבי את ההשלכות של התפשטות הענן, וכן למצוא לכך פתרון", נמסר משירות התעופה בבריטניה. בכל מקרה, נמל התעופה בלונדון יישאר סגור לפי שעה.

"נפתח 30% מהשטח האווירי לטיסות"

עוד בטרם פורסמה האזהרה בדבר הגל הוולקני השני, הודיע גורם באיחוד האירופי כי הטיסות בחלקים נרחבים באירופה צפויות להתחדש. זאת בעקבות לחצים כבדים שהופעלו על האיחוד האירופי הן מצד הנוסעים והן בחברות התעופה, שטוענות כי הסגר שהוטל על שמי אירופה גרם להןם לנזקים כספיים עצומים. במסגרת ההסכם שגובש באיחוד, תאושר פתיחת המרחב האווירי באזורים בהם הוסר החשש לטיסות בעקבות פינוי האפר הוולקני, המהווים כ-30% משטחי היבשת.

במקביל להודעת האיחוד האירופי, מספר ממשלות וחברות תעופה הודיעו כי יאפשרו לקיים מספר מצומצם של טיסות. חברת התעופה הגרמנית "לופטהאנזה" הודיעה כי בכוונתה להפעיל במהלך היום כ-50 מטוסים שנמצאים בשלב זה במוקדים שונים בעולם, ולהחזירם לגרמניה, יחד עם 15,000 נוסעים.

חברת "בריטיש איירוויז" הודיעה כי היא מתכננת להוציא מספר טיסות משדה התעופה בלונדון החל משעה 19:00 (שעון מקומי), זאת בעקבות טיסות מבחן ניסיוניות שביצעה החברה במספר גבהים והתגלו כמוצלחות. גורם בכיר בחברה אף טען כי "הבדיקה שביצענו מוכיחה שאיסורי הטיסות באירופה אינם הכרחיים". לעומת זאת, משרד ההגנה בפינלנד הודיע כי בטיסות מבחן שקיים חיל האוויר הפיני נמצא כי האפר הוולקני שקיים באוויר הנו בעל השפעה על הטיסות, "ועלול לגרום נזק משמעותי למנועים".

נמלי התעופה בצרפת ייפתחו בהדרגה

אמש הודיעה צרפת כי היא מתכננת לפתוח בהדרגה את נמלי התעופה שלה וליצור מסדרונות אוויריים לפריס בכדי להקל על המשבר האווירי. ממשרדו של ראש הממשלה הצרפתי נמסר עוד כי המסדרונות האוויריים לפריס ייפתחו היום בשעה 8:00 בבוקר (שעון ישראל).

חברת התעופה הישראלית "אל על" חידשה אתמול את טיסותיה מתל אביב לקייב באוקראינה ולבירת רוסיה מוסקבה לאחר שהטיסות ליעדים הללו בוטלו בימים האחרונים. מהחברה נמסר כי במהלך היום יתקיימו טיסות גם לאוסטריה ולהונגריה בהינתן והמצב יישאר כפי שהוא. עם זאת, החברה עדיין לא מוציאה טיסות לאנגליה, צרפת, הולנד, בלגיה, גרמניה ושוויץ.

המדריך המלא לתקועים באירופה

לא מצליחים לעלות על טיסה? מחפשים דרך לצאת מאירופה? וואלה! חדשות מחברת אתכם ישירות לצינורת המידע בדרך ליציאה מהיבשת. לחצו על מדריך החירום לתקועים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully