וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מברך את ישראל: יחסינו בלתי שבירים

נשיא ארה"ב ברק אובמה שלח לישראל ברכות חמות לרגל יום העצמאות ה-62. אובמה הדגיש כי מאז ומתמיד היתה ארה"ב מחוייבת לבטחון ישראל, והצהיר: "יחסי החברות בינינו רק ימשיכו להתחזק"

לאחר שבועות מתוחים ביחסי ישראל-ארצות הברית, פרסם אמש (שני) הנשיא האמריקאי ברק אובמה ברכה מפוייסת לרגל יום העצמאות ה-62 של מדינת ישראל. במסגרת ההצהרה בירך אובמה את עם ישראל לרגל החג הלאומי, והצהיר על מחויבותה ההיסטורית והחברית של ארה"ב לישראל ולבטחונה.

"62 שנים לאחר הקמת מדינת ישראל, אני ובני האומה האמריקאית מתכבדים לברך את ממשלת ישראל ותושביה לרגל חגיגת עצמאותה", אמר אובמה. "דקות אחדות לאחר שדוד בן גוריון הכריז על הקמת המדינה - ובעשותו כך, הגשים את חלום הקמת מדינה יהודית באדמתה ההיסטורית - ארצות הברית היתה המדינה הראשונה שהכירה במדינת ישראל", הוסיף.

"עד עצם היום הזה אנו ממשיכים לקיים קשר חברות חזק ובלתי שביר, המלווה במחויבותה מתמדת של ארה"ב לבטחון ישראל", הצהיר אובמה, שאך לפני מספר שבועות קיים פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר הוגדרה על ידי גורמים שונים בעולם ובישראל כפושרת ומתוחה. אובמה חזר ואמר כי "ישראל נותרה שותפתנו החשובה ובת ברית משמעותית במזרח התיכון. אני משוכנע כי מערכת היחסים המיוחדת בינינו רק תתחזק עם השנים".

אובמה הדגיש את מחויבותו לתהליך השלום בין הישראלים והפלסטינים. "אני מצפה להמשך העבודה המשותפת עם ישראל בהבאת שלום וביטחון לאזור, ובתוך כך גיבוש הסכם ליצירת פתרון של שתי מדינות לשני העמים". עוד הצהיר אובמה כי המדינות ישתפו פעולה במלחמה באויביהן, נוכח הדיווחים האחרונים באירן, לפיהם תכנית הגרעין האירנית צוברת תאוצה. "אני מצפה להמשיך ולעבוד בצוותא כדי לבלום את הכוחות שמאיימים על ישראל, ארה"ב והעולם כולו".

אובמה הקפיד שלא לקפח את מנהיגי ישראל, וחתם את דבריו בברכה אישית. "אני שולח את מיטב ברכותיי לנשיא שמעון פרס, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולכל תושבי ישראל, החוגגים את המאורע המשמח היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully