וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: חברות תעופה דוחפות לחידוש הטיסות

חמישה ימים לאחר שענן האפר הוולקני החל לשבש את הטיסות במדינות אירופה, נראה כי מחר יחודשו חלק ניכר מהטיסות. לפי הערכות, חברות התעופה מפסידות כ-250 מיליון דולרים מדי יום

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: רן צימט, קריינות: אילן שניג)

משבר התעופה באירופה נכנס ליומו החמישי ובתוך כך מחריף העימות בין חברות התעופה, המפסידות כ-250 מיליון דולרים מדי יום של סגר אווירי – לבין הרשויות האמונות על בטיחות הנוסעים. גורם באיחוד מסר במהלך הלילה (שלישי) כי שרי התחבורה של מדינות האיחוד גיבשו הסכם שאמור לצמצם את הסגר האווירי שנוצר בעיקר במדינות צפון אירופה, וכך טיסות רבות צפויות להתחדש במהלך היום ברחבי אירופה.

שדות תעופה רבים באירופה נשארו סגורים גם אתמול כאשר המרחב האווירי בגרמניה נשאר סגור עד השעה 21:00 (שעון ישראל) וגם המרחב האווירי של בריטניה ורוב שדות התעופה בצרפת יישארו סגורים. המרחב האווירי בצפון איטליה יישאר סגור עד השעה 21:00 לפחות. טיסות יוצאות מנמל התעופה "סחיפהול" באמסטרדם יחודשו הלילה. מהשירות המטאורולוגי הבריטי נמסר כי ענן האפר הוולקני שמקורו בהר הגעש באיסלנד עלול להגיע לחוף המזרחי של ארצות הברית עד שעות הערב.

בתוך כך, חברת התעופה הבריטית "בריטיש איירוויז" הודיעה כי בטיסת הניסוי שנערכה אתמול לא נגרם נזק למטוס כתוצאה ממגע עם ענן האפר הוולקני. הבדיקה נערכה על מטוס מסוג בואינג 747 שנחת ללא כל תקלה במטה החברה בקראדיף.

מנכ"ל החברה אמר כי טיסת הניסוי מספקת "הוכחות חדשות שהאיסורים בסגר הנוכחי על המרחב האווירי אינם הכרחיים". גם ארגון ACI אירופה אשר מייצג שדות תעופה גדולים והתאגדות של חברות התעופה האירופאיות פרסמו הודעה משותפת בקריאה לשקול מחדש את ההגבלות על הטיסה.

אל על חידשה הטיסות לקייב ומוסקבה

כך למשל, צרפת הודיעה הערב כי היא מתכננת לפתוח בהדרגה את נמלי התעופה שלה וליצור מסדרונות אוויריים לפריס בכדי להקל על המשבר האווירי. ממשרדו של ראש הממשלה הצרפתי נמסר עוד כי המסדרונות האוויריים לפריס ייפתחו היום בשעה 8:00 בבוקר שעון ישראל בכדי לאפשר לחברות התעופה להחזיר למדינה את "מספר הנוסעים הרב ביותר".

חברת התעופה הישראלית "אל על" חידשה אתמול את טיסותיה מתל אביב לקייב באוקראינה ולבירת רוסיה מוסקבה לאחר שהטיסות ליעדים הללו בוטלו בימים האחרונים. מהחברה נמסר עוד כי במהלך היום יתקיימו טיסות גם לאוסטריה ולהונגריה בהינתן והמצב יישאר כפי שהוא. עם זאת, החברה עדיין לא מוציאה טיסות לאנגליה, צרפת, הולנד, בלגיה, גרמניה ושוויץ.

עדכון ראשון : 21:06

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

המדריך המלא לתקועים באירופה

לא מצליחים לעלות על טיסה? מחפשים דרך לצאת מאירופה? וואלה! חדשות מחברת אתכם ישירות לצינורת המידע בדרך ליציאה מהיבשת. לחצו על מדריך החירום לתקועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully