וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו קרא לחמאס: "החזירו את גלעד שליט"

ראש הממשלה ניצל את נאומו בטקס לזכר חללי פעולות האיבה כדי לקרוא לשחרור החייל החטוף. הבטיח: "לא נפסיק לפעול להחזירו הביתה". למשפחות הנופלים אמר: "העם כולו מזדהה עם כאבכן"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: רן צימט)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שני) דברים בטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה שהתקיים ליד האנדרטה לזכרם בהר הרצל. בטקס השתתפו גם נשיא המדינה שמעון פרס, נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי, מפכ"ל המשטרה רנ"צ דודי כהן, הרבנים הראשיים לישראל ואורחים נוספים.

נתניהו אמר כי "את הרוח הגבית לטרור נותנים משטרים כמו משטרה של אירן. הם מוחקים את ההבחנה בין תינוק לקשיש. בזים בוז מוחלט לערכים ולחוקים המקובלים בעולם האנושי. כבר ארבע שנים הם מחזיקים את החייל החטוף שליט. לא נפסיק לפעול להחזירו הביתה, ואני אומר כאן לשוביו ולמנהיגיהם: החזירו את גלעד שליט. ידה של ישראל מושטת לשלום לכל מי שרוצה לחיות עימנו בשלום. אבל, את קוטלי ילדינו נרדוף בכל מקום ונגבה מהם את מחיר שנאתם ומחיר פשעיהם".

נתניהו פנה למשפחות השכולות ואמר: "משפחות יקרות, אני יודע שאין נחמה במילים. למי שאיבד את רעייתו רק כי הייתה ישראלית למי שאיבד את ילדו רק כי היה ישראלי. יום הזיכרון הוא יום נוסף של כאב, תזכורת למה שאנו מרגישים בימים אחרים. אבל ביום הזה העם כולו מזדהה עם הכאב והעם כולו נושא תפילה".

הבוקר נשא ראש הממשלה דברים בטקס האזכרה הממלכתי לזכרם של חללי מערכות ישראל שנערך בבית העלמין הארצי בהר הרצל בירושלים.

נתניהו אמר כי "ביום הזה העם כולו מחבק את כל האבות, האחים, האחיות, הבנים, הבנות והרעיות של משפחת השכול. האובדן שלנו קשה מנשוא, אך עלינו להמשיך את דרך יקירינו ולהגשים את חלומם. ידנו מושטת לשלום לכל שכנינו, אך היד השנייה אוחזת בחרב כדי להגן נגד אויבנו".

מדינת ישראל מתייחדת היום עם 22,684 בניה ובנותיה אשר נפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה. אירועי היום נפתחו בצפירה בת שתי דקות שנשמעה בשעה 11:00, וכעת נערכים למעלה מ-40 טקסי זיכרון ברחבי המדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • שמעון פרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully