וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן לישראל: חתמו על אמנת הנשק הגרעיני

בתום ועידת הגרעין שנערכה בטהרן, קרא שר החוץ האירני לישראל לחתום על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני ולשים את מתקני הגרעין שלה תחת פיקוח. "אלה ששוקלים לתקוף את אירן, משחקים באש"

ועידת הגרעין שנערכה באירן הסתיימה היום (ראשון). בתום הוועידה הצהירה טהרן, כי כל מתקפה על מתקני הגרעין האזרחיים שלה תהווה הפרה של החוק הבינלאומי, ואף הפצירה בישראל להצטרף לאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני.

שר החוץ האירני מנושהר מותקי אמר כי הוועידה דנה בצורך "לנוע לעבר איזור נקי מנשק להשמדה המונית, במיוחד במזרח התיכון". כמו כן, קרא מותקי לישראל לחתום על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני ולשים "את המתקנים הגרעיניים שלה תחת פיקוח של הסכמים". מותקי הוסיף כי יש להתייחס ל"מתקפות על מתקני גרעין למטרות שלום", כ"הפרות של החוק הבינלאומי ושל מועצת האו"ם".

מותקי אמר עוד כי מתקפה על אירן תהיה כמו "לשחק באש", אך גם הדגיש כי דבר זה אינו סביר. "אלה ששוקלים לתקוף את אירן, משחקים באש. הם יבינו טוב מאוד את ההשלכות של המעשים הללו". הוא הוסיף כי "אנחנו לא מאמינים שהם יתקפו. אנחנו לא רואים כי יש להם את היכולת על הקרקע".

מותקי אמר עוד כי הוועידה קראה ל"מבט חדש על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני". זאת לטענתו כיוון שהיתה "התעלמות" מהיבטים מרכזיים באמנה כמו התפרקות מנשק גרעיני, אנרגיה גרעינית למטרות שלום, ומניעת הפצת נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully