וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חצי מהטיסות באירופה יתקיימו היום כסדרן"

בכיר באיחוד האירופי העריך כי חצי מהטיסות באירופה יתקיימו היום כסדרן. היום יוחלט האם לאשר טיסות גם באזורים בהם הענן הוולקני לא התפזר לחלוטין. אל על וישראייר נערכות להפעיל חלק מהקווים היום

חמישה ימים כבר חלפו מאז שהחלו שיבושי הטיסות באירופה בשל האפר הוולקני שהחל להתפזר בצפון היבשת לאחר ההתפרצות באיסלנד, ועדיין חוסר הבהירות באשר לקיום טיסות נמצא בעיצומו.

אמש (ראשון) העריך דייגו לופז גרידו, שר החוץ של ספרד, הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, כי כ-50% מהטיסות יוכלו להתקיים היום (שני) כסדרן. לדבריו, "התחזית היא שחצי מהטיסות ככל הנראה יפעלו. זה יהיה קשה, לכן עלינו לתאם". הוא אמר את הדברים בפגישה עם כתבים במטה יורוקונטרול, רשות הפיקוח האירופית על בטיחות טיסה וניווט.

ואולם, מדינות אירופה השונות יצאו בהצהרות מנוגדות ביחס לסיום הסגר האווירי: רשות התעופה הבריטית הודיעה אמש, כי הסגר האווירי בשטחה יימשך עד היום בשעה 20:00 שעון ישראל לפחות. בתוך כך, משרד התחבורה ההולנדי הודיע, כי המרחב האווירי בשטחו יישאר סגור לפחות עד היום ב- 8:00 בבוקר שעון ישראל. לעמת זאת, המרחב האווירי של אוסטריה צפוי להיפתח לטיסות היום בשעה 6:00 בבוקר שעון ישראל.

שיחת ועידה של שרי האיחוד האירופי

היום גם צפויים שרי התחבורה של האיחוד האירופי לערוך שיחת וידאו בה ישקלו את חידוש הטיסות באופן מלא וסדיר, גם במקרה והאפר הוולקני יישאר באטמוספירה, כך מסר שר התחבורה הבריטי אנדרו אדוניס.

מספר חברות תעופה אירופיות ערכו אתמול טיסות מבחן ולא דווח על תקלות. "היום תיערך שיחת ועידה בווידאו בין כל שרי התחבורה האירופיים, כך שנוכל לבחון את המצב ולהחליט האם לחדש את הטיסות חרף הימצאות אפר באוויר", אמר אדוניס לרשת BBC, "כרגע ההוראה היא שלא לטוס באזורים בהם קיים אפר באטמוספרה". המרחב האווירי של בריטניה יישאר סגור לטיסות עד שמונה בבוקר שעון ישראל היום לפחות.

חברת התעופה ההולנדית KLM הודיעה מוקדם יותר, כי בכוונתה לקיים עוד הערב שלוש טיסות מטען, אך היא לא מצפה לקיים טיסות נוסעים לפני יום שני. לחברה ניתן אישור לקיים את טיסות המטען. מנכ"ל החברה ציין, כי המרחב האווירי האירופי בטוח, למעט האיזור הצפוני שבין איסלנד ורוסיה.

בצפון ספרד כל שדות התעופה נפתחו מחדש לאחר שנסגרו מוקדם יותר אתמול, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. כמו כן, ייתכן והתנועה האווירית בבריטניה תיפתח היום בשעה תשע בבוקר שעון ישראל, כך מסרו פקחי תעופה אתמול היום אחר הצהרים.

בצרפת נפתחו לתנועה אווירית מספר נמלי תעופה שנסגרו בימים האחרונים. שדה התעופה בטולוז, וכן נמלי התעופה של בורדו ומרסיי נפתחו אתמול והם יישארו פתוחים עד היום בשעה 15:00 שעון ישראל. דנמרק תשמור על המרחב האווירי שלה סגור לפחות עד מחר בשעה 8:00 בבוקר בשל הענן הוולקני. נמל התעופה בקופנהגן וכן המרחב האווירי הדני כולו נסגרו לתנועה אווירית ביום חמישי.

כמו כן, רשות שדות התעופה הגרמנית הודיעה אמש, כי כל שדות התעופה במדינה יישארו סגורים לפחות עד יום שני בשעה 2:00 לפנות בוקר, שעון ישראל. כל שדות התעופה בגרמניה ייסגרו בשעה 20:00, שעון ישראל, למעט שדות התעופה טגל ושונפלד, שייסגרו ב- 22:00 שעון ישראל.

קנצלרית גרמניה, אשר עשתה דרכה חזרה מארה"ב לגרמניה, חזרה לברלין לאחר מסע בן 60 שעות, במהלכו נאלצה לנחות במרכז אירופה ולהמשיך ברכב.

אל על פועלת להשבת ישראלים

קברניט ליאור יבור, סמנכ"ל המבצעים של אל על, הודיע אתמול כי עקב הצטברות ענן העשן מעל חלקים באירופה, ובהנחה כי לא יחול שינוי לרעה במצב במהלך שעות הערב והלילה - החל מהיום בבוקר, חוזרת אל על להפעיל טיסות ליעדים הבאים באירופה: בוקרשט, קייב, סופיה, מינכן, ברלין, בודפשט, ברצלונה, מלאנו, וורשה ומרסיי. בנוסף, ממשיכה אל על לתגבר את טיסותיה לרומא, מדריד ואתונה במטרה להחזיר ארצה כמה שיותר ישראלים לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות.

חברת "ישראייר" הודיעה אמש, כי אם לא יהיו שינויים במהלך הלילה, היא תחדש מחר בבוקר את טיסותיה לכמה יעדים באירופה: טיסה לניס מנתב"ג ב-05:50, הטיסה חזרה מניס לנתב"ג ב-10:40, הטיסה למוסקבה ב-18:20 וטיסת החזרה לישראל ב-00:40, הטיסה לברלין ב-17:00 וטיסת החזרה לישראל ב-21:50.

מנמל התעופה בן גוריון נמסר לוואלה! חדשות כי טרם תוכנן לוח טיסות מעודכן אשר מתואם עם נמלי התעופה וחברות הטיסה בעולם, אך חשוב לזכור כי מדובר בתהליך הדרגתי. "כל העולם רוצה לצאת לאותם היעדים, וזה ייצור לחץ בשדות התעופה באירופה", נאמר.

"צריך להבין שלא כל הטיסות ייצאו יחד וייקחו מספר ימים להשלים לשלוח את הטיסות לצאת ליעדיהן המקוריים", אמרו בנמל התעופה והדגישו כי יש להמשיך ולברר על טיסות יוצאות ועל שינויים בשדה התעופה וכמו כן ליצור קשר עם חברת התעופה איתה נוסעים. עם זאת, לא צפוי לחץ בשדה התעופה אשר מוכן להתמודד עם כמות טיסות גדולה ביותר. לשם השוואה, לא מצופה לחץ וכמות טיסות בדומה למה שקורה בקיץ לדוגמה.


בנוסף, שר התחבורה ישראל כץ אישר אמש לאניות זרות המשייטות באגן המזרחי של הים התיכון להעלות אליהן נוסעים ישראלים ולהחזירם ארצה. הנוסעים יידרשו לעבור בידוק ביטחוני מיוחד. בעלי האניה "מג'יק 1" הודיעו כי בכוונתם להביא עשרות ישראלים כבר ביום חמישי הקרוב. בריטניה הודיעה אף היא, כי היא שוקלת להשתמש בספינות חיל הים המלכותי ובספינות סוחר בכדי להחזיר את אזרחיה שמעוניינים לשוב לאי הבריטי הנצורים במדינות אירופה בשל ביטול הטיסות.

היום בבוקר ייכנס מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות דיון חירום כדי להיערך למציאת אמצעי תחבורה חלופיים על מנת להתמודד עם תופעות דומות במידה שיקרו בישראל. בדיון החירום ישתתפו כל הגורמים המקצועיים וביניהם נציגי חברות התעופה והשירות המטאורולוגי.

עדכון ראשון: 18.4 18:51

המדריך המלא לתקועים באירופה

לא מצליחים לעלות על טיסה? מחפשים דרך לצאת מאירופה? וואלה! חדשות מחברת אתכם ישירות לצינורת המידע בדרך ליציאה מהיבשת. לחצו על מדריך החירום לתקועים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully