וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ברק: "ישראל קיימת בזכות הנופלים"

בטקס זיכרון לחללי צה"ל באוניברסיטת תל אביב אמר שר הביטחון כי ישראל עמדה תמיד מול אתגרים קשים ומורכבים. "אנו מחויבים לפעול לביטחון המדינה, ומנגד לגלות אומץ במאבק להשגת השלום המיוחל"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

שר הביטחון, אהוד ברק, השתתף היום (ראשון) בטקס זיכרון לחללי צה"ל, שנערך בגן הזיכרון ע"ש אסתר סידי באוניברסיטת תל-אביב.

ברק פתח את נאומו ואמר כי "בתאריך ה' באייר תש"ח, 14 במאי 1948, הכריז ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, על הקמת מדינת ישראל. המדינה שזה עתה הוקמה נוצקה לתוך מציאות של מלחמת קיום, מלחמה המלווה את העם בישראל מרגע הכרזת המדינה ועד עצם היום הזה", אמר ברק והוסיף כי "ב-62 שנות עצמאותה, עמדה המדינה בפני אתגרים קשים ומורכבים, ועשתה זאת רק בזכות העובדה שבכל דור ודור קמו צעירים מובחרים, מטובי בניה, אשר היו מוכנים ונכונים, למסור את נפשם ולהגן בגופם על המדינה. כאלו היו הנופלים, כאלה היו יקיריכם, משפחות יקרות".

ברק התייחס לתופעת ההשתמטות מצה"ל ואמר כי "השירות בצה"ל הינו חובה, חובה שזכות גדולה בצידה. במהלך כמאה שנות מאבק על קיומנו בארץ הזו, בחרו מאות אלפי נערות ונערים להישאר כאן, לקחת את גורלנו בידנו ולממש את הזכות הגדולה שנפלה בחלקם, הזכות להילחם על חירותנו וריבונותנו. המעטים הנוטשים את הארץ, או אלה החומקים ומשתמטים מהשירות הצבאי, רק מדגישים את מהותה ואמיתיותה של הבחירה הזו".

"גם לאחר 62 שנות עצמאות, נדרשת מדינת ישראל להילחם, להגן על ביטחונה ולהגביר את עוצמתה. אנו מחויבים לפעול לביטחונה של המדינה ללא פשרות, ומנגד לגלות אחריות, אומץ ותבונה מדינית במאבק להשגת השלום המיוחל, במסגרת של הסדר אזורי כולל ברוח "מפת הדרכים" ו"שתי מדינות לשני עמים"".

"כשר הביטחון, אני משוכנע כי הסדר כזה חיוני לביטחון הלאומי ורק הוא יבטיח רוב יהודי מוצק לדורות, בגבולות ברורים והגעה לקץ הסכסוך והתביעות. אל מול האתגרים וההזדמנויות, נדרשות הכרעות גדולות ואמיצות. לשם כך, נדרש שיתוף פעולה עם המערכת האזורית והעולמית ומעל הכל, שיתוף פעולה הדוק עם ארצות הברית".

ברק סיים את נאומו ואמר כי "חובתנו, כמי שעומדים בראש המערכת המדינית, לפעול מתוך אחריות, ואם הדבר מצריך איחוד שורות והגעה להסכמה לאומית רחבה, עלינו לבחון את הדרכים לעשות זאת, למען המשך שגשוגו של המפעל הציוני ועל מנת להבטיח כי אכן נחיה כאן חיים הראויים לקורבנם ומשאלותיהם של הנופלים".

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully