וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרקוב נערכים להלווייתו של לך קצ'ינסקי

ארונותיהם של נשיא פולין ורעייתו עושים את דרכם למקום מנוחתם האחרון בקתדרלה בעיר קרקוב. מנהיגים רבים ביטלו את השתתפותם בטקס ההלוויה עקב הגבלות הטיסה

אלפי בני אדם מתאספים בשעה זאת (ראשון) בקרקוב שבפולין לקראת ההלוויה הממלכתית של הנשיא לך קצ'ינסקי שנספה בהתרסקות מטוסו לפני שמונה ימים. קצ'ינסקי ייקבר היום בקתדרלת וואוול, מקום מנוחתם של מלכים וגיבורים לאומיים פולנים.

בשל שיבושי התעופה הקשים באירופה, מנהיגים רבים ביטלו את השתתפותם בהלוויה. בין היתר, ייעדרו מן האירוע נשיא ארצות הברית ברק אובמה, קנצלר גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, הנסיך צ'רלס מבריטניה, המלך פיליפה מספרד וראש הממשלה של דרום-קוריאה צ'ונג און-צ'ן. דובר הקרמלין מסר כי הנשיא הרוסי דמיטרי מדבדב עושה דרכו בטיסה לקרקוב, למרות הגבלות התעופה. הוא צפוי להצטרף לעשרות מנהיגים, רובם ממזרח ומרכז אירופה.

היום אחר הצהריים תיערך מיסה בקרקוב ולאחריה הארונות של בני הזוג קצ'ינסקי יובלו בכרכרות לקתדרלת וואוול, לטקס הקבורה ומטח כבוד. הם יונחו ליד מנהיג העצמאות הפולני המהולל יוזץ פילסודצקי. אתמול השתתפו כ-100 אלף בני אדם בטקס לזכרם של 96 קורבנות ההתרסקות שנערך בכיכר המרכזית בורשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully