וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניסוי הצליח: באירופה מקווים לחדש הטיסות

לאחר שערכה טיסות ניסוי מוצלחות בגובה של עד 13 ק"מ, בהן לא נגרם למטוס שום נזק, מקווה חברת התעופה ההולנדית KLM לקבל אישורי טיסה. המרחב האווירי בהולנד נותר עדיין סגור

חברת התעופה ההולנדית KLM מקווה לקבל אישור טיסה לאחר שערכה אתמול טיסות ניסוי מוצלחות במטרה להעריך את תנאי הטיסה בשל ענן האפר הוולקני, כך דווח בצהרים (ראשון) ב-BBC.

"טיסות הניסוי של KLM בהולנד, שבוצעו תחת תנאים מבוקרים, היו בטוחות. מספר טיסות ניסוי שנערכו מחוץ להולנד גם היו בטוחות", מסר משרד התחבורה ההולנדי. "מטרת הטיסות הללו היא לבדוק את ההשלכות האפשריות של האפר על חלקי המטוס, במרחב האווירי של הולנד". מנכ"ל החברה, פיטר הרטמן, שהשתתף בטיסות הניסוי, מסר, "לא מצאנו שום דבר יוצא דופן, לא במהלך הטיסה ולא בבדיקות ראשוניות על הקרקע". KLM ביצעה את הניסויים במטוס בואינג 737-800 בגובה הרגיל של 10 קילומטרים עד 13 קילומטרים.

חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה מסרה אתמול כי הטיסה 10 מטוסים מפרנקפורט למינכן בגובה של עד שמונה ק"מ. "כל המטוסים נבדקו עם נחיתתם בפרנקפורט אבל לא נגרם נזק לחלון תא הטייס או לגוף המטוס, ולא היה לזה השפעה על המנועים", כך מסר דובר החברה. עם זאת, המרחב האוויר של הולנד נותר סגור לפחות עד היום אחר הצהריים ושל גרמניה עד הערב.

ענן האפר המכסה את אירופה מתפשט דרומה: שדה התעופה בברצלונה נסגר לתנועה, לאור הערכת מצב שקיימו רשויות התעופה בספרד בה הוחלט כי תנאי הטיסה אינם מאפשרים תנועה אווירית סדירה לשדה וממנו. בעקבות ההחלטה שב מטוס אל על שהיה בדרכו לחלץ נוסעים שנתקעו באירופה מן העיר על עקבותיו וטיסת החילוץ שהייתה אמורה לצאת מהשדה בשעה 11:15 - בוטלה. מחברת אל על נמסר לוואלה! חדשות כי טיסות החילוץ שקנבעו להמשך היום מרומא, מדריר ואתונה יוצאות, בשלב זה, כמתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully