וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לעקור את המיקרוב הישראלי מהשורש"

נשיא אירן תוקף את ישראל במילים חריפות."המשטר הציוני הוא הסיבה לחוסר הביטחון באזור והוא נמצא בדרכו להתמוטטות". אחמדינג'ד קרא לארה"ב להוציא את כוחותיה מהמזרח התיכון

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר היום (ראשון) כי ישראל, הגורם המרכזי לקונפליקט במזרח התיכון, נמצאת בדרכה להתמוטטות. בנאום לרגל יום הצבא אמר נשיא אירן כי "המשטר הציוני נמצא בדרכו להתמוטטות. זהו רצונם של אומות האזור שלאחר 60 שנה. השורש של המיקרוב המושחת הזה, והסיבה העיקרית לחוסר ביטחון באזור ייעקר".

אחמדינג'ד הוסיף כי "המשטר הזה הוא הגורם העיקרי להסתה וקונפליקט באזור". נשיא אירן התייחס גם לנוכחות צבאות זרים במזרח התיכון ודרש ממדינות המערב ומארצות הברית להוציא את כוחותיהם. "הנוכחות של כוחות זרים היא הגורם לקונפליקט באזורינו, והם חייבים לצאת ולחזור למדינותיהם".

גם בכירים בצבא הביעו מילים תקיפות נגד ארצות הברית והכוחות הזרים. "אנו נערכים להשמיד את כוחות ארה"ב באזור במשך 10 השנים האחרונות, אמר רמטכ"ל צבא אירן חסן פירוזאבדי, "כפי שאמרתי בעבר, אם ארצות הברית תתקוף את אירן אף חייל אמריקאי לא יחזור הביתה בחיים".

בנאום שערך אתמול תקף נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד קרא את ארה"ב וקרא להוציאה מחברות בסבא"א. "מדינות המחזיקות, השתמשו או איימו להשתמש בנשק גרעיני צריכות להיות מושעות מסבא"א, בייחוד ארה"ב שהשתמשה בנשק שהוכן מפסולת גרעינית במלחמתה בעירק", אמר אחמדינג'ד.

אחמדינג'ד קרא בתוך כך להקמת גוף בינלאומי חדש שישגיח על פירוק הנשק הגרעיני בעולם. בפתיחת ועידת הגרעין האירנית אמר אחמדינג'ד כי הארגון צריך להוות גורם מאזן לסוכנות האו"ם סבא"א. "הארגון ייפעל באופן עצמאי בו תהיה לכל הממשלות בעולם זכות דיבור ותפקיד בניהולו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully