וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטס: "לארה"ב אין תוכנית יעילה נגד אירן"

שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס שלח מזכר בו התריע בפני הנשיא אובמה כי לארה"ב אין אסטרטגיה יעילה בנושא האירני. לדברי גורמים רשמיים, המזכר הביא לפיתוח אופציות צבאיות חדשות

שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס שלח מזכר ליועץ לביטחון לאומי ג'יימס ג'ונס, בו התריע כי לארה"ב אין אסטרטגיה יעילה לריסון השאיפות הגרעיניות של אירן, כך מסרו אתמול (שבת) גורמים רשמיים. ה"ניו יורק טיימס" דיווח, כי המזכר הסודי שנשלח בחודש ינואר הביא לכך שהפנטגון, הבית הלבן וסוכנויות המודיעין האמריקאיות החלו לגבש אופציות חדשות להתמודדות עם אירן, בהן גם אופציות צבאיות למקרה שהמסלול הדיפלומטי לא יישא פרי.

במזכר, הדגיש גייטס כי אין לארה"ב מענה לאפשרות שאירן תשיג את כל המרכיבים הדרושים לייצור נשק גרעיני, אך לא תייצר את הפצצה. גורמים המכירים את תוכן המזכר דיווחו על חלקיו הנוגעים למדיניות בלבד, ולא התייחסו לחלקיו העוסקים במבצעים סודיים נגד אירן. לדבריהם, המזכר מהווה מעין "קריאת השכמה" בנושא האירני.

הניו יורק טיימס דיווח כי דוברו של שר ההגנה לא התייחס למזכר, אך ציין, כי "השר סבור כי הנשיא והצוות שלו לביטחון לאומי בזבזו זמן רב ומאמץ בהכנה לכל טווח האפשרויות בנוגע לאירן". בכיר בממשל האמריקאי אמר, כי יש קו שאירן לא תורשה לחצות, וכי ארה"ב תדאג שהיא לא תשיג יכולת גרעינית.

היועץ לביטחון לאומי ג'יימס ג'ונס אמר ביום שישי, כי לארה"ב יש אסטרטגיה בנושא האירני. הוא הדגיש, כי "העובדה שאיננו מכריזים בפומבי על האסטרטגיה המלאה שלנו לא אומרת שאין לנו אסטרטגיה שערוכה לכל אפשרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully