וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים מאפריקה דורשים מרה"מ לעזוב בכבוד

בהפגנה מול ביתו של רה"מ קראו 200 עובדים זרים מאפריקה לבטל את צו הגירוש המיידי התלוי נגדם. "נקטו במדיניות של עצימת עיניים כשהגענו, ועכשיו מתייחסים אלינו כאל פושעים"

200 חברי איגוד העובדים האפריקאיים בישראל, יחד עם ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) ותומכים ישראלים, הפגינו אמש (שבת) מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. המפגינים דרשו מראש הממשלה לפעול לביטול צו הגירוש המיידי התלוי נגדם ולהורות לשר הפנים אלי ישי לחזור בו מהחלטתו לדחות את הצעתם לעזיבה מרצון. בשבוע הקרוב עתיד בג"ץ להכריע בעתירתם כנגד החלטת שר הפנים.

במהלך ההפגנה, הודיע ח"כ הורוביץ כי בכוונתו להגיש הצעת חוק על בסיס התוכנית שגיבשו באיגוד. הורוביץ הוסיף כי הוא מקווה שבקרוב יוכלו כל הנוכחים לקבל את הוויזות שלהם ולהתחיל בתהליך של עזיבה מסודרת מרצון. "מגיע לכם יחס טוב יותר", אמר ח"כ הורוביץ. "אתם לא פושעים, אלא עובדים. לכן באנו לכאן, לאות סולידריות וכדי לעזור לכם. אנחנו ננצח כי זהו מאבק צודק ומטרה צודקת ולכבודה של מדינת ישראל לכבד אתכם".

הגיעו לפני הקמת משטרת ההגירה

מרביתם של העובדים האפריקאיים הגיעו לישראל עוד בטרם הוקמה משטרת ההגירה. באיגוד טוענים כי בתקופת בואם ארצה, הממשלה נקטה מדיניות של "עצימת עין" בכל הקשור לכוח העבודה הזר. לאור צו הגירוש המיידי התלוי נגדם, מבקשים העובדים לעזוב, אך מצבם אינו מאפשר להם לעשות כן. זאת מאחר שאין להם יותר ויזות והם חסרי מעמד, עובדות שיקשו עליהם להתקבל למדינות אחרות.

העובדים פנו לשר הפנים בבקשה לקבל אשרות עבודה זמניות לתקופה של שנה, במהלכה יוכלו להתארגן מבחינה כלכלית לקראת עזיבה סופית, כאשר הם מתחייבים לעזוב את הארץ לא יאוחר מסוף השנה. באיגוד נטען עוד כי אף הבטיחו העובדים שיפקידו סכומי כסף משמעותיים כערבויות - אך שר הפנים ישי לא שעה לבקשתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully