וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת אווירית לישראלים לקראת יום העצמאות

ענן האפר ממשיך להתפשט, ובאופק לא נראה חידוש הטיסות בצפון מערב אירופה. חברת "אל על" הודיעה כי תפעיל רכבת אווירית להשבת הישראלים דרך נמלי התעופה שעדיין פעילים ביבשת. במקביל, כל הטיסות מישראל לאירופה מבוטלות למעט טיסות לרומא, מדריד, ברצלונה, אתונה ואיסטנבול

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

השיבושים בתנועה האווירית באירופה בעקבות ענן האפר הוולקני יימשכו גם בימים הקרובים. חברת "אל-על" הודיעה אמש כי תחל היום (ראשון) בהפעלת טיסות מיוחדות לישראל, שייצאו משדות התעופה הפעילים של מדריד, ברצלונה, רומא ואתונה. הטיסות מיועדות עבור אזרחי ישראל שמעוניינים לחזור לארץ, אולם לא יכולים לעשות זאת בשל ענן האפר שהשבית את הטיסות ביבשת. מטוסי אל על יחזירו ארצה נוסעים שיגיעו לשדות התעופה דרך היבשה מכל רחבי אירופה לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות.

מנכ"ל החברה אליעזר שקדי מסר כי נוסעים שברשותם כרטיסי טיסה של אל על וחברת "סאן דור" מכל יעדי אירופה, מוזמנים לפנות למוקד מיוחד שנפתח בטלפון : 972-3-9771133 על מנת להבטיח את מקומם על הטיסות המיוחדות. בנוסף הודיעה החברה כי הטיסות היחידות לאירופה שיתקיימו מחר לפי שעה הן אלו שממריאות לרומא, מילאנו, כרתים, מדריד, ברצלונה, אתונה ואיסטנבול, ואילו שאר הטיסות לצפון מערב אירופה מבוטלות.

רשות שדות התעופה בישראל תגברה את המוקדים הטלפוניים שלה ומסרה כי מנכ"ל הרשות, מנהל נתב"ג כמו גם בכירים נוספים עוקבים מקרוב אחר ההתפתחות בשיבושי הטיסות וכי ברגע שיחודשו טיסות "ייערכו לכך בלוחות זמנים קצרים במיוחד". רשות שדות התעופה קוראת לציבור לבדוק בטרם יציאתם מהבית את מצב הטיסות באתר האינטרנט של הרשות או בחברת התעופה הרלוונטית.

מאל על עוד נמסר כי לקוחות אשר ברשותם כרטיסים לטיסות שבוטלו, יוכלו לנצל את הכרטיס במועד אחר או לחלופין לקבל את כספם בחזרה. בנוגע לנוסעים אשר נמצאים באירופה וטיסותיהם בוטלו, מהחברה נמסר כי התשלום על הארכת השהות בבתי מלון יהיה על חשבון הלקוח.

"אין עם מי לדבר"

נוסעת שהיתה אמורה לטוס עם אל על מאמסטרדם ביום חמישי אמרה לוואלה! חדשות כי "הגעתי לסחיפהול בצהרים ולא היה על מי לדבר, רק נציגים הולנדים אף לא ישראלי אחד, שאמרו שאני צריכה למצוא פתרון ונתנו לי טלפון של מוקד החרום עמו אני צריכה להיות בקשר. אבל אין מוקד חירום. אין עם מי לדבר שם. עד אתמול הוא רק הפנה לשירות הרגיל, ורק היום הם הוסיפו הודעה מוקלטת שאומרת שאין להם יכולת להזמין טיסות, ושכרגע אין להם פתרון לאף אחד ומבקשים להתעדכן באתר. אני לא יודעת אם אני אקבל החזר על הלילות שלי במלון וכל תוספת עלות שהייתי בעיר".

בעקבות תנאי מזג האוויר והראות הלקוייה שנוצרו מהתפרצות הר הגעש, כ-16,000 טיסות בוטלו בכל רחבי היבשת. מרכז הבקרה האווירית של אירופה מתכנס אחת לחמש שעות ודן בפתיחת נתיבי התנועה האווירית לנוכח תמונת המצב של התפשטות ענן האפר מהר הגעש באיסלנד, שהתפרץ ביום רביעי.

השירות המטראולוגי באיסלנד צופה שענן האפר יישאר מעל אירופה בין ארבע לחמישה ימים וגיאולוגים מסרו כי הפעילות הוולקנית בהר הגעש באיסלנד, אשר התפרצותו הביאה להיווצרות ענן האפר, גוברת והולכת. לדבריהם ענן האפר מיתמר לגובה של כ-8 קילומטר. האיחוד האירופי יערוך במהלך הלילה טיסות ניסוי בהולנד ובמדינות נוספות על מנת להעריך את מידת הנזק וההשפעה שיש לענן האפר על חלקי המטוס, כך מסר היום שר התשתיות ההולנדי. חברת התעופה האירופית KLM תערוך את טיסת הניסוי הלילה מאמסטרדם לדיסלדורף. טיסות ניסוי בוצעו במהלך היום כבר בצרפת ובלגיה, ונמסר כי הטיסות נערכות בגובה נמוך מגובה הטיסה הרגיל.

שיבושים גם באסיה

המרחב האווירי במדינות אוסטריה, בלגיה, דנמרק, אסטוניה, הונגריה, אירלנד, לטביה, הולנד, פולין, סלובקיה, שוודיה, שוויץ, רומניה סרביה יישאר סגור גם היום. חלקים גדולים מהמרחב האווירי של בוסניה ומונטנגרו יישארו אף הם סגורים במהלך היום. באיטליה יישאר המרחב האווירי בצפון המדינה סגור ובאוקראינה יישאר נמל התעופה בקייב סגור היום. בריטניה, לוקסמבורג, גרמניה ופינלנד הודיעו כי המרחב האווירי שלהן יישאר סגור במהלך היום, בעוד צרפת הודיעה כי נמלי התעופה בסביבות פריז יישארו סגורים עד יום שני. בפורטוגל עובדים נמלי התעופה כרגיל מלבד טיסות אל ומצפון אירופה, ובספרד שדה התעופה במדריד פתוח.
חברת התעופה הבריטית "בריטיש אירוויז" הודיעה כי ביטלה את כל טיסותיה למרחקים קצרים אל ומחוץ לבריטניה. דובר מטעם חברת התעופה מסר כי ביטול הטיסות מתייחס לכל הטיסות אל ומיעדים באירופה כמו גם לטיסות בתוך היבשת. החלטה על הטיסות למרחקים ארוכים תתקבל בהמשך, כך נמסר. כמו כן, רשות התעופה הבריטית הודיעה כי ההגבלות על הטיסות בתחומי המדינה יימשכו לפחות עד יום ראשון בשעה אחת בצהריים.

חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה ביטלה את כל טיסותיה עד השעה 15:00 שעון ישראל ותבצע עדכונים נוספים במהלך היום. "מעולם לא היה דבר כזה", אמר הדובר והוסיף כי אין כלל מטוסים של לופטהנזה באוויר בכל העולם. חברת התעופה האמריקאית "אמריקן איירליינז" הודיעה כי 56 טיסות אל ומחוץ לאירופה.

השיבושים הגיעו גם לאסיה, שם עשרות טיסות שיעדן אירופה בוטלו. הדבר הביא לעומס רב על בתי המלון בערים מרכזיות באסיה, ביניהן בייג'ינג וסינגפור. אזרח גרמניה שנותר בלית ברירה בסינגפור אמר כי "איננו יודעים היכן להישאר בשלב זה. המלונות בסינגפור מלאים עד אפס מקום".

המדריך המלא לתקועים באירופה

לא מצליחים לעלות על טיסה? מחפשים דרך לצאת מאירופה? וואלה! חדשות מחברת אתכם ישירות לצינורת המידע בדרך ליציאה מהיבשת. לחצו על מדריך החירום לתקועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully