וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפר הוולקני קובר את ענף התעופה באירופה

ענן האפר ממשיך לגרום לכאוס בתנועה האווירית: כ-16,000 טיסות בוטלו ברחבי היבשת. בחברות הגדירו את השיבושים כקשים ביותר מאז אירועי ה-11/9 והעריכו: הנזק מגיע ל-200 מיליון דולר ביום

שיבושים קשים יחולו לאורך היום (שבת) בתנועה האווירית והיבשתית באירופה. זאת בשל ענן האפר שמקורו בהר געש באיסלנד ומכסה את צפון מערב היבשת. מרשות התעופה האירופית נמסר, כי כ-16,000 טיסות בוטלו אתמול מתוך 29,500 שהיו מתוכננות לצאת. הנוסעים הופנו לנתיבי התחבורה היבשתית, גם בהם צפויים עומסים.

גם בישראל ביטלו חברות התעופה טיסות לאירופה. בין היתר מבוטלות כל טיסות סאן דור שהיו מתוכננות לצאת היום (שבת), ליעדים הבאים: ורונה, מוסקבה, דיסלדורף, ג'נבה, קטוביץ', לודג' ופרנקפורט. חברת ארקיע הודיעה כי הטיסה למינכן 442IZ שהיתה אמורה להמריא היום מבוטלת וגם בטיסות מחר לפריז וטיסות נוספות ייתכנו דחיות וביטולים. בחברות התעופה ממליצים לנוסעים המתעתדים לטוס היום לפנות למרכזי שירות הלקוחות על מנת לברר האם טיסתם מתקיימת.

מאות אלפי נוסעים שטיסתם בוטלה נאלצו לנסות למצוא דרכים אחרות להגיע למחוז חפצם, ועקב כך נוצרו פקקים גם ביבשה. חברות רכבות ברחבי אירופה התגייסו לעזור ומכרו כרטיסים במחיר מוזל. כמו כן, חברות רבות הוסיפו קרונות נוספים ברכבות כדי לאפשר תנועה של יותר נוסעים. חברת יורוסטאר הוסיפה כאלף מקומות נוספים על מנת לסייע לאנשים שנותרו בשדות התעופה להגיע לפריז ולבריסל. חברת יורוליינס הוסיפה אף היא כאלף מקומות נוספים ליעדים דבלין, פריז, ואמסטרדם. "הדרישה גבוהה מאוד אך אנחנו מוסיפים קרונות נוספים", נמסר מחברת הרכבות נשיונל רייל.

נמלי תעופה מרכזיים באירופה נסגרו ביניהם היתרו בלונדון, ושארל דה גול בצרפת. כמו כן, חברות תעופה מרכזיות ביטלו את כל טיסותיהן להיום, בהן חברת התעופה הבריטית בריטיש איירוייז. דובר רשות התחבורה האזרחית בבריטניה אמר כי "אני סבור כי אירופה חווה את השיבושים הגדולים ביותר בתחבורה האווירית מאז ה-11 בספטמבר".

על פי ההערכות, הביטולים הללו עולים לחברות התעופה כ-200 מיליון דולר מידי יום. חברת התעופה הסקנדינבית סאס הודיעה כי אם יישמכו השיבושים, תיאלץ לפטר באופן זמני כ-2,500 עובדים בנורבגיה החל מיום שני הקרוב.

עם זאת, למרות הביטולים והשיבושים הרבים בתנועה האווירית, לא נרשמה עלייה חריגה בביקוש לבתי המלון בלונדון, כך דיווח העיתון "ביסנס סטנדרט".

עדכון ראשון: 1:13

המדריך המלא לתקועים באירופה

לא מצליחים לעלות על טיסה? מחפשים דרך לצאת מאירופה? וואלה! חדשות מחברת אתכם ישירות לצינורת המידע בדרך ליציאה מהיבשת. לחצו על מדריך החירום לתקועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully