וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: "האפר התפשט למימדים חסרי תקדים"

ברחבי אירופה התבטלו מאות טיסות בגלל האפר הוולקני וברשות התעופה האירופית מודים: "התאמנו לתרחיש הזה, אך לא בקנה מידה כה גדול. ההפרעה בלתי נמנעת". גם מחר צפויים שיבושים

גורם בכיר ברשות התעופה האירופאית, יורוקונטרול, אמר היום (שישי) כי "ההפרעה שגורם האפר הוולקני מהתפרצות הר הגעש באיסלנד רצינית וחסרת תקדים אך לא ניתן למנוע אותה. המצב לא ישתנה ביממה הקרובה. ההפרעות לתעופה יישארו משמעותית במהלך השבת", אמר הגורם במסיבת עיתונאים בבלגיה.

"זה משהו שתרגלנו בשנים האחרונות, ויש לנו אימונים וסימולציות של הר הגעש הזה מתפרץ, אך המציאות היא שונה", הוסיפו ביורוקונטרול. "האימונים שערכנו לא כללו את השטחים העצומים שהושפעו בפועל. אנו עובדים כדי להקטין את הנזק, וביטחון הנוסעים בעדיפות הראשונה מבחינתנו".

האפר צפוי להתפשט לכיוון דרום מזרח אירופה. איסור הטיסה בשטחי בריטניה ישאר על כנו לפחות עד 09:00 בבוקר מחר, וכך גם בחלקים נרחבים בישת עצמה. ארגון הבריאות של האו"ם המליץ לאירופאים להישאר בבתיהם, במידה שענן האפר ייחל לשקוע.

הנזק שנגרם לחברות התעופה באירופה בשל התפרצות הר הגעש באיסלנד מוערך בכ-200 מיליון דולרים ליום. כך קבע היום איגוד התעופה הבינלאומי. "אלו ההערכות השמרניות שלנו לגבי הפגיעה, והן מורכבות מאובדן הכנסות, עלות הסטת נתיבים ופיצוי נוסעים", אמרו באיגוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully