וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: על נתניהו לעשות יותר למען השלום

מזכירת המדינה האמריקאית קראה לראש הממשלה להוכיח לפלסטינים שהצהרותיו בדבר אימוץ חזון שתי המדינות - כנות. לדבריה, על ישראל "להימנע מהצהרות ופעולות חד צדדיות"

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון קראה הלילה (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו להוכיח את כנותו ולפעול לקידום תהליך השלום. בנאום שנשאה במרכז דניאל אברהם לשלום במזרח התיכון אמרה קלינטון כי על נתניהו "להימנע מהצהרות ופעולות חד צדדיות" שעלולות לערער את התהליך ואת האמון בין הצדדים.

"ראש הממשלה נתניהו אימץ את חזון שתי המדינות", אמרה מזכירת המדינה האמרקיאית, "אבל בהקלות התנועה בגדה המערבית, בתגובה לצעדי ביטחון משופרים מצד הפלסטינים, אין די כדי להוכיח לפלסטינים שהאימוץ הזה כן".

"אנחנו קוראים לישראל להמשיך ליצור מומנטום לעבר שלום כולל", הצהירה קלינטון, "על ידי כך שתגלה כבוד לשאיפות הלגיטימיות של הפלסטינים באמצעות הפסקת הבנייה בהתנחלויות והיענות לצרכים ההומניטריים בעזה".

קלינטון גם הזהירה, כי הקפאון בתהליך השלום מחזק את הגורמים הקיצוניים באזור, ובהם אירן, חמאס וחיזבאללה. בנוסף, היא קראה למנהיגים הערבים להוכיח כי הם תומכים בתהליך השלום במעשים ולא רק בדיבורים. לדבריה, אם הערבים רציניים ביוזמתם, עליהם לפעול למימושה אותה ולא לאיים בביטולה כל פעם שתהליך השלום נקלע למשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully