וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: הלוויית נשיא פולין תידחה בשל ענן האפר

ענן האפר הוולקני משתק גם היום את הקשר האווירי לחלקים נרחבים באירופה. מחצית מהטיסות הטראנס-אטלנטיות בוטלו, ולדברי גורמי ממשל בפולין הלווייתו של הנשיא המנוח לך קצ'ינסקי עלולה להידחות בעקבות השיבושים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: לירז ליבנה)

ענן האפר הוולקני, שנוצר כתוצאה מהתפרצות הר געש באיסלנד, ממשיך לשתק נמלי תעופה רבים ברחבי אירופה ולגרום לשיבושים בטיסות אל היבשת וממנה. מרכז הבקרה האירופי לטיסות הודיע הבוקר (שישי) כי מחצית מהטיסות הטראנס-אטלנטיות יבוטלו. עוד נמסר, כי השיבושים בטיסות ברחבי אירופה יימשכו לפחות עוד 24 שעות.

גורמי ממשל בפולין מסרו הבוקר כי בשל השיבושים שנגרמו כתוצאה מענן האפר, הלווייתו של הנשיא המנוח לך קצ'ינסקי עלולה להידחות. ההלויה היתה אמורה להיערך ביום ראשון הקרוב, ומנהיגים מכל העולם הודיעו שייטלו בה חלק. בשל ענן האפר הוולקני שדה התעופה של קרקוב שבפולין ואשר אמור לטפל בהגעתם של רוב מנהיגי העולם אשר צפויים להגיע להלוויתו של נשיא פולין לך קצ'ינסקי.

בשל ענן האפר, בריטניה האריכה הבוקר את איסור הטיסה בשטחה האווירי בשש שעות והודיעה כי תשאיר את נמלי התעופה בשטחה סגורים לפחות עד השעה 19:00 שעון בריטניה (21:00 שעון ישראל).

בנוסף לבריטניה סגרו גם בלגיה, דנמרק, הולנד, נורבגיה, פינלנד ושבדיה את המרחב האווירי שלהן. גם גרמניה הודיעה הבוקר כי היא מבטלת את הטיסות בנמלי התעופה של דיסלדורף ופרנקפורט. הטיסות לנמלי התעופה בברלין, המבורג וקלן נעצרו אף הן, ובסך הכל נעצרה התעבורה האווירית ב-11 מתוך 16 נמלי התעופה בגרמניה. אף אוסטריה הודיעה כי תסגור בצהרים את המרחב האווירי שלה לנחיתת טיסות ולהמראתן.

"בתוך מספר ימים האפר עשוי להתפזר"

פרופסור עודד נבון, מומחה להרי געש, אמר לוואלה! חדשות כי "ההתפרצות הוולקנית חריגה רק מפני שהיא אירעה באירופה ולא במקומות מרוחקים יותר כמו אלסקה, למשל. באופן כללי ישנה התפרצות מסוג זה פעם בכמה חודשים, וסדר גודלה לא מפתיע. יש עוד צורך לעקוב אחר צילומי לוויין כדי להבין כמה זמן תימשך ההתפרצות הנוכחית, אבל ההיסטוריה מלמדת שהסיכוי שהר געש זה יניב התפרצות עוצמתית - נמוכה".

בנוגע לענני האפר אמר פרופ' נבון כי "אם מדובר בהתפרצות אחת בלבד, אז בתוך יום או יומיים האפר יתפזר. זכור לי מקרה שלקח לאפר הר געש להתפזר במשך ארבעה ימים, אבל מדובר בסדר גודל אחר לגמרי".

נבון גם הסביר ש"ענני האפר מאד דחוסים ומכילים בתוכם חלקיקים שיכולים להזיק למנועי המטוס, כמו גם לריאות של בני האדם, אבל כמות האפר עלולה לסכן בעיקר את תושבי איסלנד עצמה. היות שההר סמוך לים ולאזור לא מיושב, אין בכך סיכון רב".

התפרצותו אתמול של הר הגעש Eyjafjallajokull באיסלנד היא שגרמה ליצירתו של ענן האפר הוולקני. ההתפרצות התרחשה מתחת לקרחון, וכ-800 בני אדם פונו מהאזור מחשש להצפות.

עדכון ראשון: 09:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully