וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מתגבשת טיוטת הסנקציות על אירן

שגרירי שש המעצמות באו"ם נפגשו במטרה לגבש טיוטה להטלת הסנקציות על אירן. בין הצעותיהם: צעדים נגד משמרות המהפכה באירן, אמברגו נשק מלא והגבלים כלכליים נוספים

נציגי שש המעצמות מגבירים את קצב הדיונים בנושא הסנקציות על אירן בעקבות תוכנית הגרעין שלה, כך אמרו היום (חמישי) גורמים דיפלומטיים באו"ם. שגרירי ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין באו"ם נפגשו מוקדם יותר, והם צפויים להיפגש שוב בהמשך הערב.

הדיפלומטים הוסיפו כי בימים הקרובים נציגי המעצמות ייפגשו בכל יום כדי לנסח את טיוטה שתוגש למועצת הביטחון. הטיוטה כוללת הגבלות בתחומי הבנקאות, אמברגו נשק מלא, הגבלות על משלוחים, הגבלות על השקעות בתחום האנרגיה וצעדים נגד משמרות המהפכה של אירן.

השגריר הסיני לי בודונג אמר לאחר הדיונים כי נוצרה "הבנה טובה יותר של עמדות הצדדים". לדברי הדיפלומטים באו"ם, לי הביע חוסר שביעות רצון מהאפשרות שיוטלו סנקציות בתחום האנרגיה. כמו כן, הרוסים הביעו הסתייגויות דומות בנושא.

הגם שארה"ב מעוניינת בקבלת ההחלטה בהקדם האפשרי, הדיונים צפויים להימשך לפחות עד חודש יוני, נוכח הסתייגויותיהן של רוסיה וסין.

ובאירן: "מצטרפים למועדון הגרעין"

ובעוד במערב דנים בסנקציות, באירן ממשיכים לצאת בהצהרות מדאיגות: ביום שלישי הודיע בכיר בסוכנות הגרעין האירנית כי מדינתו תצטרף בתוך חודש ל"מועדון הגרעין". "אף מדינה לא תחשוב על תקיפה באירן אחרי שאירן תצטרף למועדון", אמר סגן ראש הסוכנות לנושאי מחקר בהזאדי סולטני. בהזאדי אף ציין את בניית שני הכורים לאנרגיה גרעינית בעיר ארק שבמרכז אירן, ואמר כי 70% מבנייתם כבר הושלמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully