וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נשיא קירגיזסטן המודח עזב לקזחסטן

הנשיא בקייב עזב את שטחי מדינתו ונחת בקזחסטן, זאת לאחר שהניסיונות להשיב את השלטון לידיו ולגייס תמיכה ציבורית נכשלו. בממשלת המעבר טוענים כי לפני עזיבתו העביר בקייב גם מכתב התפטרות

נשיא קירגיזסטן המודח קורמנבק בקייב עזב את המדינה הערב (חמישי), כשבוע לאחר פריצת המהומות ברחובות הבירה בישקק שגרמו לרעידת אדמה פוליטית במדינה. ברשת CNN דווח כי בקייב נמלט מן הבירה כבר ביום שבו אירעו ההפגנות האלימות, ועל פי גורמים בינלאומיים, נחת במדינה השכנה קזחסטן. יחד עם זאת, ברוסיה דווח כי הנשיא בקייב צפוי להמשיך במסעו ולעבור ללטביה.

בהצהרת משרד החוץ במדינה, כונתה עזיבתו של בקייב "צעד חשוב" לקראת ייצוב קירגיזסטן, אשר יעזור למניעת פריצתה של מלחמת אזרחים. בנוסף, נמסר כי עזיבתו של הנשיא את המדינה בוצעה בתיאום עם ארצות הברית, רוסיה והאו"ם. יחד עם זאת, לא ברור עדיין כיצד הצליח הנשיא לצאת מן המדינה. אמש שוחח הנשיא עם ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין, אך דוברו של רה"מ הרוסי לא ציין אלא שהשיחה נעשתה באופן יזום על ידי בקייב.

בקייב ביקש בתחילה לגייס תמיכה למאבקו למען השבת השלטון על כנו לאחר נסיון ההפיכה, ואף איים להפעיל את תומכיו ולגרום לגל שני של אלימות במקרה שיוחלט בממשלה הזמנית להוציא צו מעצר כנגדו. עם זאת, לאחר מו"מ שנוהל באמצעות מתווכים בינלאומיים, הוצע לבקייב להתפטר מתפקידו בתמורה להבטחת בטחונו האישי ובטחון משפחתו.

בקייב מתקשה לגייס תמיכה ציבורית

מנגד אמרה מנהיגת מפלגת האופוזיציה ויו"ר הממשלה הזמנית, רוזה אוטונבייבה, כי יש להעמיד את הנשיא לשעבר למשפט או לשלחו לגלות. עוד אמרה היו"ר, כי ההוראה שנתן בקייב למשטרה לפתוח באש לעבר המפגינים מחייבת את גירושו מהמדינה בגפו, כשעליו להשאיר אחריו את משפחתו ואת בני בריתו. וכך, הממשלה הזמנית בקירגיזסטן הודיעה מוקדם יותר כי בקייב העביר מכתב התפטרות מתפקידו, ועצרה את שר ההגנה לשעבר, בן בריתו של בקייב.

מוקדם יותר נסע בקייב עם בני פלמייתו לאזור העיר אוש שבדרום קירגיזסטן, שם תכנן לקיים עצרת ולשאת דברים. במקום התקיימה עצרת נגדית, שבה הפגינו תומכי ממשלת המעבר. כשעלה הנשיא אל הפודיום, המוני מתנגדיו מיהרו לעברו, ושומריו נאלצו להרחיקם באמצעות ירי באוויר. בקייב הובהל על ידי שומריו למכוניתו ונמלט מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully