וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמרת הפרקליטות דנה בפרשת הולילנד

15.4.2010 / 21:17

היועמ"ש כינס פגישה עם פרקליט המדינה ובכירים נוספים לדון על השלכות פרשת הולילנד. וינשטיין הבהיר שלא יעסוק בהיבטים הפליליים של הפרשה, מפני ששימש בעבר כעו"ד של אולמרט

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אמר היום (חמישי), כי לא יוכל לעסוק בפרשת הולילנד משום שייצג את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. היום הותר לפרסום שמו של אולמרט כדמות הציבורית המרכזית החשודה בקבלת שוחד בפרשת הולילנד, אולמרט חשוד שבזמן שכיהן כראש עיריית ירושלים קיבל לידיו מאות אלפי שקלים בתמורה לקידום פרויקט הולילנד.

וינשטיין התייחס לפרשה בדיון מיוחד שכינס בנושא. בדיון נכחו גם פרקליט המדינה משה לדור המשנים ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, ראש אגף חקירות מודיעין, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, וגורמי הפרקליטות והמשטרה העוסקים בנושא.

בפתח הישיבה הבהיר היועץ המשפטי לממשלה כי נוכח ייצוגו בעבר את אולמרט, ועל פי הסדר ניגוד העניינים שנערך לו, אין בידו לעסוק באורח אופרטיבי בעניינים הנוגעים להיבטים הפליליים של הפרשה, וזאת בשל אופי התשתית הראייתית שלה. עם זאת, לדברי וינשטיין, על רקע היקפה והשלכותיה רבות המשמעות של הפרשה, החורגות מהתחום הפלילי ומעניינו של אולמרט, התבקשה הצגת הדברים והיערכות לקראת התפתחויות עתידיות.

מעולם לא הוצע לי שוחד

במהלך הדיון סקרו נציגי המשטרה את עיקרי הממצאים שעלו עד עתה בחקירה, ונדונו מהלכי החקירה. כן עלו בדיון היבטים מנהליים ואזרחיים שונים העולים מהפרשה, על משמעויותיהם והשלכותיהם העתידיות. בהיבטים אלו צפויים לעסוק בתקופה הקרובה גורמי משרד המשפטים בראשות היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, והמשנים ליועץ הרלוונטיים לנושא.

הערב מסר אולמרט הצהרה מוקלטת במשרדו אותה העביר מבלי שנכחו כתבים במקום. אולמרט הבהיר שהוא תמך בפרוייקט הולילנד מראשיתו, מכיוון שלדבריו הוא כלל שלושה בתי מלון לחיזוק התיירות בירושלים ויחידות דיור לאוכלוסיה לא חרדית שבעירייה רצו להביא למרכז העיר.

אולמרט דחה בכל תוקף את החשדות לפיהן קיבל שוחד: "אני מודיע באופן הנחרץ ביותר, כפי שאמרתי בעבר - מעולם לא הוצע לי שוחד ומעולם לא קיבלתי שוחד בשום עניין, בשום דרך, בין במישרין ובין בעקיפין". לצד דברי ההגנה בחר אולמרט גם לתקוף את המשטרה והפרקליטות. "נעשה כאן ניסיון לרצח אופי שאין לו תקדים בהיקפו ובעוצמתו. פגעו בי, בבני משפחתי, ברעייתי ובילדי. הפיצו שמועות חסרות שחר שאין בהן אבק של אמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully