וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניסיון לרצח אופי חסר תקדים בהיקפו"

15.4.2010 / 22:00

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התייצב הערב במשרדו בתל אביב ודחה בתוקף את החשדות שהועלו נגדו לפיהם לקח שוחד בפרשת הולילנד. "אני מודיע באופן הנחרץ ביותר, מעולם לא הוצע לי שוחד ומעולם לא קיבלתי שוחד"

יח"צ - חד פעמי

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיב הערב (חמישי) פעם נוספת לפרשת הולילנד ולחשדות החמורים נגדו, לפיהם לקח שוחד. אולמרט, שחזר הלילה ממדריד, שם נאלץ להגיב בצורה חפוזה לשאלות הכתבים, ניסה הערב לתקן את הרושם שנוצר בימים האחרונים.

ראש הממשלה לשעבר התייצב במשרדו מול המצלמות, ומסר הצהרה שהכין מראש מבלי שנכחו כתבים במקום. אולמרט הבהיר שהוא תמך בפרוייקט הולילנד מראשיתו, מכיוון שלדבריו הוא כלל שלושה בתי מלון לחיזוק התיירות בירושלים ויחידות דיור לאוכלוסיה לא חרדית שבעירייה רצו להביא למרכז העיר.

אולמרט דחה בכל תוקף את החשדות לפיהן קיבל שוחד: "אני מודיע באופן הנחרץ ביותר, כפי שאמרתי בעבר - מעולם לא הוצע לי שוחד ומעולם לא קיבלתי שוחד בשום עניין, בשום דרך, בין במישרין ובין בעקיפין". לצד דברי ההגנה בחר אולמרט גם לתקוף את המשטרה והפרקליטות. "נעשה כאן ניסיון לרצח אופי שאין לו תקדים בהיקפו ובעוצמתו. פגעו בי, בבני משפחתי, ברעייתי ובילדי. הפיצו שמועות חסרות שחר שאין בהן אבק של אמת".

אולמרט ציין לגבי פרוייקט הולילנד כי לאחר שסיים לכהן כראש עיריית ירושלים שונו לגמרי תוכניות הפרויקט ולדבריו לא הייתה לו שום יד בשינויים. "בשנים האחרונות בעודי עוסק בעניינים הגורליים ביותר של מדינת ישראל, נפתחו נגדי 6 חקירות משטרתיות פליליות על שוחד. כל 6 החקירות הללו נסגרו. כל התהליך הזה גרם למצוקה לא מועטה, אך לרגע לא העליתי על דעתי שלא אשתף פעולה עם חוקרי משטרת ישראל. פרקליטי ובראשם אלי זהר הודיעו מיד עם פתיחתה של החקירה החדשה כי אני עומד לרשות החוקרים בכל עת. לא היתה כל פנייה אליו או אלי". אולמרט בירך על ההחלטה לבטל את צו איסור הפרסום "רווח לי, ממילא שמי יופיע בכל אמצעי התקשורת ולא היה ספק לאף אדם מי הוא אותו א.א".

חשוד בקבלת שוחד שלוש פעמים

לקראת סיום קרא אולמרט לכל הגורמים להתאזר בסבלנות, לכבד את החקירה ולהימנע משפיטה מוקדמת, נחפזת ולא מבוססת, לא להגיע למסקנות לא מנומקות, כדבריו, ולא לתת יד לשיבוש החקירה על ידי פרסומים והדלפות מגמתיים שאין להם בסיס. "אני כאן, ואני מוכן להיחקר בכל שלב ובכל רגע שבו תחליט המשטרה שהיא רוצה לחקור אותי". אולמרט כיאה לפוליטיקאי סיים את דבריו והודיע שלקראת יום הזיכרון הוא מחבק את עם ישראל ואת המשפחות השכולות ואיחל לעם חג עצמאות שמח.

שמו של אולמרט הותר היום לפרסום כדמות הציבורית המרכזית החשודה בקבלת שוחד בפרשת הולילנד, עד היום כונה אולמרט בראשי התיבות - א"א. אולמרט חשוד שבזמן שכיהן כראש עיריית ירושלים קיבל לידיו מאות אלפי שקלים בתמורה לקידום פרויקט הולילנד.

אולמרט חשוד שקיבל שוחד בשלוש פעמים שונות, לצורך קידום פרויקטים שונים של הקבלן הלל צ'רני. לפי החשד, קיבל אולמרט שוחד הן כראש עיריית ירושלים, כשפעל לקידום פרויקט "הולילנד", והן כשר התמ"ת האחראי על הרשות לפיתוח עסקים, כשפעל לקידום פרויקט "צוק מנרה" ליד קריית שמונה ולקידום הפשרת הקרקעות באזור החירייה עבור חברת "הזרע".

עוד עולה מחשדות המשטרה כי רוב כספי השוחד שהתקבלו במזומן ובהמחאות, הועברו לאולמרט דרך ידיו של עורך הדין אורי מסר, אשר רשם את קבלת הכספים בחשבוניות פיקטיביות בגין ייעוץ מקצועי שהעניק לחברות. לטענת המשטרה, את ההמחאות פדה מסר בעזרת חלפני כספים בשוק האפור.

מסר למעצר בית

אחר הצהריים הותר לפרסום כי החשוד הבכיר שמכהן כחבר מועצת עיריית ירושלים הוא אלי שמחיוף. שמחיוף, לשעבר סגן ראש עיריית ירושלים הובא היום לבקשת הארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון שם ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרו בשמונה ימים מתוך חשש לשיבוש הליכי חקירה וחשש לסיכון ביטחון הציבור, השופט היימן קיבל את בקשת המשטרה.

עורך הדין משה אוסדיטשר, פרקליטו של שמחיוף אמר כי "לא ייתכן שמבקשים לעצור את מרשי כאשר החשוד המרכזי בפרשה מתהלך חופשי מבלי שעוכב ובלי שנחקר, וככל הנראה חקירתו תהיה רק לאחר יום העצמאות".

שמחיוף שימש כסגן ראש עיריית ירושלים בין השנים 2003-2008 והיה אחראי על ניהול הגזברות, הכספים והנכסים בעירייה. כיום מכהן שמחיוף כחבר מועצת עיריית ירושלים. על פי החשד במהלך תקופת עבודתו, החל מ-2005 דרש החשוד וקיבל שוחד בכסף מיזמי פרויקט "הולילנד". כמו כן חשוד שמחיוף כי על פי דרישותיו הועברו לו כספי השוחד גם עבור בעלי תפקידים אחרים בעירייה. שמחיוף אמר בבית המשפט לכלי התקשורת :"אני חף מפשע".

בתוך כך קיבל ביהמ"ש את בקשת המשטרה גם בסוגיית מעצרו של עו"ד אורי מסר. ביהמ"ש הורה לשחרר את עו"ד מסר למעצר בית. מסר ישהה במעצר עשרה ימים מחוץ לעיר ירושלים וייאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשת הולילנד ועם עובדים ממשרדו. השופט היימן אמר כי "בפרשה זו שבפניי, הבעתי את דעתי לגבי היקפה וחומרתה, ומהחומר שנגלה לפני ניתן לומר בלשון זהירה כי מדובר באחת החקירות המורכבות והחמורות ביותר. מדובר בפרשה ששולחת זרועות של שחיתות לכל מקום, וקיים חשד סביר ואף מעבר לכך שקושר את החשוד לעבירות חמורות ביותר ולהימלטות".

עדכון ראשון: 20:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully