וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון פרס במירוץ נגד ענן האפר הוולקני

נשיא המדינה שמעון פרס הקדים את חזרתו לישראל מחשש שענן האפר הוולקני המכסה את שמי אירופה יביא לסגירת נמלי התעופה. "מדובר בהתפרצות געשית חסרת תקדים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: רן צימט)

בעקבות התפרצות הר הגעש הוחלט הערב (חמישי) להקדים את טיסתו של נשיא המדינה שמעון פרס המבקר בצרפת, רגע לפני שנסגר שדה התעופה שארל דה גול בפריז. דוברת הנשיא, איילת פריש, אמרה עם זאת בשיחה עם וואלה! חדשות, כי חלק מהמשלחת שהתלוותה לפרס בפריז תיאלץ להישאר עד שייפתחו מחדש השמיים האוויריים.

מוקדם יותר מסרה חברת אל על כי בעקבות התפרצות הר הגעש באיסלנד והתפשטות ענן של אפר וולקני מעל אירופה, נסגרו השמיים האוויריים מעל אנגליה, בלגיה, הולנד, צפון צרפת ומרחבים מעל צפון אירופה ומזרח אירופה עד רוסיה. הקברניט ליאור יבור, סמנכ"ל המבצעים באל על, מסר כי ייתכן שבהמשך ייסגרו מרחבים נוספים מעל איזורים נוספים באירופה.

ההתפרצות של הר הגעש באיסלנד, הנושא את השם הקליט Eyjafjallajokull, גרמה לשיבושים בתנועת המטוסים בצפון אירופה. בעקבות כניסתו של ענן אפר וולקני למרחב האווירי, נסגרו כל נמלי התעופה בסקוטלנד, לונדון, נורבגיה, דנמרק וצפון שבדיה. כמו כן, ישנם שיבושי תעופה קשים בבלגיה, צרפת, פינלנד, גרמניה והולנד. הגבלות הטיסה נכנסו לתוקף מכיוון שהאפר הוולקני עלול לפגוע במנועי המטוסים. בשלב זה עדיין לא ידוע כמה זמן יימשכו שיבושי הטיסה, וקיים חשש כי ענן האפר לא יתפזר במשך שבועות רבים.

מארגון בטיחות התעופה האירופי נמסר כי ההתפרצות, הגדולה ביותר באזור, עלולה להימשך יומיים נוספים. מומחה להרי געש אמר כי האפר עלול להישאר באוויר ולהוות בעיה למטוסים למשך שישה חודשים, אם ההתפרצות תימשך. שיבושים בתנועת המטוסים, אפילו אם אלו יימשכו זמן קצר יחסית, עלולים להשפיע בצורה קשה מאוד על כלכלת תעשיית התעופה.

זוהי ההתפרצות השנייה בתוך חודש של הר געש באיסלנד. הפעם היא מתרחשת מתחת לקרחון הנמצא כ-125 קילומטרים מעיר הבירה ריקיאוויק. כ-800 בני אדם פונו מבתיהם באזור. גורמים רשמיים במדינה אמרו כי אין חשש מהלבה, אך קיימת סכנת שיטפונות כתוצאה מהמסת הקרחון.

הר הגעש ממשיך להתפרץ בכעת, ויכול להמשיך לפזר אפר באוויר במשך שבועות. השאלה אם האפר ימשיך לשבש את תנועת המטוסים תלויה במידה רבה במזג האוויר.

בעקבות האירוע מבוצעים שינויים בלוח הטיסות של אל על בטיסות ללונדון, בריסל, אמסטרדם פריז וייתכן שבהמשך ביעדים נוספים בצפון מערב אירופה. הנוסעים מתבקשים להתעדכן באמצעות אתר האינטרנט של החברה – www.elal.co.il טרם צאתם לנמל התעופה על מנת לוודא אם טיסתם מתקיימת.

עדכון ראשון: 20:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully