וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלונים פורחים נגד המשטר בצפון קוריאה

כ-200 מפגינים בדרום קוריאה הפריחו בלוני מחאה נגד מורשתו של קים איל סונג, כשבצפון קוריאה חגגו את יום הולדתו ה-98. בבלונים היו עלונים, מכשירי רדיו ו- DVD, ו- 2,000 דולר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

קבוצת התנגדות עממית בדרום קוריאה הפריחה היום (חמישי) בלונים ובהם חומרי מחאה ותעמולה רבים נגד מורשתו של מנהיג הצפון קוריאני קים איל סונג, שנפטר ב-1994. האירוע התרחש במסגרת חגיגות יום הולדתו ה-98 של השליט הצפון קוריאני, אשר לפי ראשי המתנגדים "המיט אסון על האזור".

במהלך ההפגנה שהתרחשה בגבולה הצפוני של דרום קוריאה, נאספו כ-200 מפגינים המתנגדים למשטרו העריץ של המנהיג הקומוניסטי, וציינו את מחאתם באמצעות הפרחתם לאוויר של 10 בלונים לכיוון שטחה של צפון קוריאה. הבלונים הכילו חומרי מחאה, ביניהם עלונים, 200 מכשירי רדיו, 300 מכשירי DVD ו-2,000 דולרים אמריקאיים.

מנהיג המחאה אמר שהמפגינים מבקשים לציין את האסון של מלחמת קוריאה, שהמיט על האזור המנהיג הצפון קוריאני. היום הוא יום הולדתו ה-98 של קים איל סונג, שהביא לעמנו את אסון המלחמה", אמר המנהיד פאק ז'נג האק. עוד אמר פאק, שעקר מהצפון לפני מספר שנים, כי מטרת משלוח החומרים היתה לחשוף את תושבי צפון קוריאה, הנמצאים בבידוד תקשורתי, ל"קולות דוברי אמת" של העולם החיצוני. "הם צריכים לדעת את האמת על מנהיגם ועל תנאי החיים שלהם", הוסיף.

במהדורת החדשות בצפון קוריאה טענו כי הצבא הצפון קוריאני ינקוט צעדים חמורים נגד פעולות מסוג זה. "צבאנו גיבש תכנית פעולה אופרטיבית נגד הגורמים הללו שבדרום, אם יקרה שפעולות המחאה לא ייפסקו". צפון ודרום קוריאה נמצאות מזה קרוב ל-60 במצב של הפסקת אש, לאחר שמלחמת קוריאה הסתיימה ב-1953 מבלי שגובש הסכם שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully