וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי לפרס: "מחוייבים לסנקציות על אירן"

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בארמון האליזה בפריס. בפגישה דנו השניים בקידום הסנקציות על אירן, בתהליך המדיני ובצעדים למען שחרור גלעד שליט

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי התייחס היום (חמישי) בפגישתו המדינית בפריס עם הנשיא שמעון פרס לסוגיית הגרעין האירני ואמר, כי "אירן מתנהגת בצורה בלתי נסבלת, ואנו מחוייבים לסנקציות חריפות כדי לבלום את הגרעין האירני".

השניים נפגשו בארמון האליזה, שם ערכו גם ארוחת צהריים. פרס התייחס גם הוא לסוגייה האירנית ואמר כי: "סרקוזי הבטיח לסייע בהפעלת סנקציות חריפות על אירן במטרה למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני"

עוד אמר פרס כי הוא אינו משווה בין היטלר לאחמדינג'ד, אולם איומי השמדת עם אינם עוברים בשתיקה ובאדישות על אומה שחוותה על בשרה את השואה. בנוסף, פרס הודה לסרקוזי על עמדתו העקבית נגד אירן ועל פעילותו האינטנסיבית להטלת סנקציות במסגרת ועידת הגרעין שנערכה בוושינגטון.

המשא ומתן המדיני התקוע עלה גם הוא לדיון בפגישה. סרקוזי הדגיש את חשיבות הנושא, ואמר: "אנו תומכים בדרך השלום ואין פתרון אפשרי חוץ ממו"מ מדיני לשלום בין הצדדים. הפרמטרים לשלום ברורים וחבל לבזבז זמן".

"מה סוד הנעורים שלך?"

סרקוזי ציין כי הוא רוכש כבוד רב לנשיא פרס, וכי צרפת חושבת כי קידום התהליך המדיני הוא לטובת ישראל: "כולם יודעים עד כמה אני מעריך ומכבד את הנשיא פרס, הנשיא יודע שהוא יכול לסמוך על צרפת, שהיא בת ברית נאמנה לישראל וקשורה בנימי נשמתה. אנו רוצים ושואפים לחידוש המו"מ ולהקמת מדינה פלשתינאית עצמאית ובת קיימא, זהו תנאי לביטחונה של ישראל". הוא הוסיף, כי "השלום ייעשה אומנם על ידי ישראל והפלסטינים, אך הסכסוך, השפעתו נוגעת לכולנו, כי הסכסוך מזין את הקיצוניים, את הטרור, ומצב זה משפיע על העולם כולו".

הנשיא פרס ציין, כי הוא מודע לכך שנפגע האמון בין ישראל לפלסטינים, אולם ישראל מושיטה יד אמיתית לשלום, והיא אימצה את עקרון שתי המדינות לשני העמים. פרס הדגיש, כי הפערים בין הצדדים הצטמצמו מאוד. ישראל פועלת לחיזוק ופיתוח הכלכלה הפלסטינית, ואין מנוס מלשוב לשולחן המו"מ כמה שיותר מהר.

פרס הציג לסרקוזי את הדרכים לפיתרון הבעיות העומדות בבסיס סוגיות הליבה במו"מ בין ישראל לפלסטינים, והשניים סיכמו על הגברת מעורבותה של צרפת יחד עם ארה"ב בקידום השלום ובקידום פרוייקטים כלכליים באזור.

סוגיית גלעד שליט נדונה גם היא בהרחבה בפגישה, והנשיא סרקוזי שב והבהיר כי גלעד שליט הינו אזרח צרפת, וכנשיא צרפת הוא מעוניין לקדם את שחרורו בהקדם. בסיום הפגישה חיבק הנשיא סרקוזי את פרס בחום ואמר בהלצה: "כולנו מזדקנים ורק שמעון פרס הופך צעיר מיום ליום. אם אנחנו חברים כה טובים אנא גלה לי את הסוד שלך" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully