וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט למשעל: "שחרר את בני למען עמך"

במכתב ששלח לראש הלשכה המדינית של חמאס לרגל יום האסיר הפלסטיני, הפציר אביו של גלעד שליט להתעלות מעל האינטרסים הפוליטיים ולשחרר את בנו מהשבי

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, שלח היום (חמישי) מכתב לראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל וביקש ממנו לשחרר את בנו מהשבי. המכתב נשלח לרגל יום האסיר הפלסטיני שיחול ביום שבת הקרוב.

"לפני מספר חודשים הניח המתווך הגרמני מר שנשלח מטעם ממשלת גרמניה, הצעת עסקה לחילופי שבויים שאמורה לשים קץ לסיבלם של מאות אלפי אזרחים פלסטינים", כתב שליט. "הצעה שאושרה על ידי ממשלת ישראל ובמסגרתה ישוחררו אלף אסירים פלסטינים תמורת גלעד שליט בני. מתוכם 450 אסירים שכל שמותיהם ניתנו על ידי הנהגת החמאס. בנוסף, ברור לכולם שסיום העסקה יגרום מיידית לשחרור האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה מההגבלות הקשות על תנועת הסחורות מרצועת עזה ואליה ומהסבל שבו נתונה אוכלוסייה זו כבר מספר שנים, כתוצאה ישירה מאחזקתו של גלעד בני בשבי כבר ארבע שנים", הוסיף.

עוד כתב שליט כי אחזקתו של שליט מהווה עבירה על החוק הבינלאומי. "אחזקתו של גלעד כבן ערובה לצורך מיקוח פוליטי וללא כל זכויות אדם בסיסיות, כמתחייב, לכל הפחות, כלפי שבוי מלחמה מתוקף אמנת ז'נבה השלישית, הינה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי. עלי להזכירך שוועדת גולדסטון שהוכרה על ידכם ואף עודדתם את עבודתה, קבעה לאחרונה חד משמעית שגלעד חייב להיות משוחרר ועד אז יש להעניק לו את זכויות האדם האלמנטריות שלו", כתב.

"לאור האמור לעיל אני קורא לך היום, ערב יום האסיר הפלסטיני להתעלות מעל כל אינטרס פוליטי של תנועת החמאס שבהנהגתך, ולמען האינטרסים של האסירים הפלסטינים ורווחתו של העם הפלסטיני בכללו, לגלות מנהיגות, לכנס את הנהגת החמאס ולאשר ללא דיחוי את ההצעה הגרמנית הנדיבה המונחת על שולחנך", סיכם שליט את המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully