וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש האדמה בסין: ממשיכים לחפש ניצולים

צוותי החילוץ ממשיכים לחפש ניצולים ששרדו את רעידת האדמה החזקה שפקדה את הרמה הטיבטית בסין. עד כה חולצו 900 בני אדם ומניין ההרוגים עלה ל-617

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

נמשך המירוץ למציאת ניצולים ברעידת האדמה החזקה שפקדה אתמול את דרום-מערב סין. גורמים רשמיים מסרו כי מספר הנספים עלה ל-617 וכ-10,000 בני אדם נפצעו. כמו כן, התקשורת בסין דיווחה כי כ-900 בני אדם חולצו בחיים. אלפי בני אדם בילו את הלילה מחוץ לבתיהם ההרוסים בקור מקפיא של אפס מעלות.

בזמן ששיירות הציוד הכבד עושות את דרכן למחוז יושו, נאלצים צוותי החילוץ לעבוד עם מעדרים וידיהם בלבד, תוך כדי כך שהם נאלצים להתמודד עם אוויר דל חמצן בגובה הרב של האזור, וללא מערכות תקשורת וחשמל שנפגעו מהרעש.

כ-5,000 אנשי חילוץ נשלחו לאזור לאחר שנשיא סין הו ג'ינטאו קרא למאמץ חילוץ מאסיבי ואמר כי ממשלת סין תעניק סיוע בסך של 29 מיליון דולר.

הרעש, בעוצמה של 6.9, פקד את אזור הרמה הטיבטית. לפי ההערכות, לפחות 300 בני אדם עדיין קבורים מתחת להריסות. 85% מהבניינים בעיר ז'יגו נהרסו ומספר בתי ספר באזור קרסו. אלפי תושבים התרכזו במגרש מירוצי הסוסים בשולי העיר יושו, שם הקימו צוותי החילוץ בית חולים ארעיים, והקימו אוהלים עבור הניצולים.

רן יו, מנהל בית מלון בעיר ז'יאנגו, אמר ל-BBC כי האזור נראה כמו זירת מלחמה. "בלילה, אנשים בכו וצעקו. אנשים בכו על משפחותיהם. לחלק מהאנשים יש רגליים או ידיים שבורות, אבל כל מה שהם יכולים לקבל זה זריקות. הם בכו מכאב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully