וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר מועצת י-ם: "הולילנד היא רק ההתחלה"

עם נחיתתו של אהוד אולמרט בישראל, מזהיר חבר מועצת עיריית ירושלים מאיר תורג'מן כי יש לחקור פרויקטים נוספים בעיר. "גם מפרויקטים אחרים נדף ריח מאוד לא נעים". לאחר שקיצר את ביקורו באירופה, נחת ראש הממשלה לשעבר בנתב"ג וחמק מהתקשורת. היום צפוי מעצר של בכיר נוסף

חבר מועצת עיריית ירושלים, מאיר תורג'מן, סיפר הבוקר (חמישי) כי מזה זמן רב עלה החשש במסדרונות העירייה בנוגע למעשי שחיתות. בראיון לגלי צה"ל אמר תורג'מן כי "בכל שנותיי במועצה, פרויקט הולילנד עלה המון פעמים וכל הזמן שאלנו את עצמנו מה קרה שם. אין ספק שצריכים לחקור את פרויקט ממילא, פרויקט ימק"א ופרויקט אפ-טאון בגילה, שנדף מהם ריח מאוד לא נעים". תורג'מן כינה את מיזם הבנייה הולילנד כ"אות קלון לבירת ישראל" והתריע כי "פרשת הולילנד היא רק ההתחלה".

עוד דווח כי במהלך היום יוסר כנראה צו איסור הפרסום בפרשת הולילנד, במקביל למעצרו של בכיר נוסף, דמות מוכרת בירושלים. במהלך הלילה נחת בישראל ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. הוא לא ענה לשאלות הכתבים וחמק מיד אל מכוניתו. אולמרט קיצר את ביקורו באירופה, והודיע כי אם יידרש לכך, יתייצב לחקירה ב"פרשת הולילנד" בה מעורבים בכירים לשעבר בעיריית ירושלים בחשד לקבלת שוחד בתמורה לקידום פרוייקטים נדל"ניים בעיר.

אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, הדגיש אתמול כי לראש הממשלה לשעבר אין כל קשר לפרשה. בהודעה שפרסם דן נכתב כי "נוכח הפרסומים בימים האחרונים, שרק הולכים וגוברים, לפיהם המשטרה מעוניינת לחקור את אולמרט לגבי מעורבותו כביכול בפרשת הולילנד, החליט אולמרט לקצר את נסיעתו. כולנו כבר ראינו כיצד כותרות גדולות ונחרצות בתחילתה של חקירה משתנות מקצה לקצה לאחר זמן, כאשר העובדות האמיתיות מתחילות להתברר".

אתמול נעצר ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופלואינסקי, בחשד למעורבות בפרשת "הולילנד". לופוליאנסקי, ששימש בעת אישור פרויקט הנדל"ן יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים, חשוד בעבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. בית משפט השלום בראשון לציון האריך אמש את מעצרו בחמישה ימים.

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, אברהם הימן, הדגיש שלשום את חומרתה של פרשת "הולילנד", שהוגדרה כבר על ידי בית המשפט כפרשת השוחד הגדולה בתולדות המדינה. השופט הימן אמר בדיון בהארכת מעצרו של אחד החשודים כי "אציין אך זאת שמדובר בפרשת שוחד חמורה מן החמורות שידענו במדינה. שוחד החודר לתוך רשויות שלטון. אומר גם, שחומרה יתרה יש בפרשה זו, משום נסיבותיה והמעורבים בה ולא אוסיף על כך".

עדכון ראשון: 1:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully