וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מודאגים מהעברת סקאדים לחיזבאללה

הבית הלבן התייחס לראשונה לדיווחים לפיהם סוריה העבירה לארגון הלבנוני טילים מדגם סקאד. "אנו מאוד מודאגים מהעברת כלי הנשק המתוחכמים ללבנון", אמר הדובר רוברט גיבס

הבית הלבן הביע אמש (רביעי) דאגה נוכח הדיווחים לפיהם סוריה העבירה טילי סקאד ארוכי טווח לארגון חיזבאללה. "אנו כמובן מאוד מודאגים מכלי הנשק המתוחכמים אשר לפי החשד מועברים", אמר דובר הבית הלבן רוברט גיבס. "הבענו את דאגתנו בפני הממשלות". כמו כן נאמר בהודעת הבית הלבן כי העברת התחמושת מסוריה "מעמידה את לבנון בסיכון גבוה".

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס לפני יומיים לפרסומים לפיהם סוריה מעבירה טילי סקאד לחיזבאללה בלבנון. במהלך ביקורו באגף ההנצחה במרכז הרפואי תל השומר, לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אמר ברק כי "אנחנו עוקבים אחרי מה שקורה בלבנון, ההתעצמות שם נראית לנו הפרה בוטה של החלטות מועצת הביטחון". ברק הוסיף, כי "מזמן אמרנו את דעתנו - אין לנו כוונות תוקפניות כלפי לבנון, ואנחנו ממליצים ומצפים מכולם לשמור על שקט, אך כפי שאמרנו, הכנסת מערכות שמפרות את האיזון מסכנות את היציבות והשקט".

נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס לפני יומיים במהלך פגישתו עם ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פיון, לאפשרות העברת הסקאדים מדמשק לחיזבאללה, ואמר כי "סוריה משחקת משחק כפול - מצד אחד היא מדברת שלום ומצד שני מעבירה טילי סקאד מדוייקים לחיזבאללה כדי לאיים על ישראל". לדברי פרס, "הברחות הנשק וחיזוק ארגוני הטרור אינם עולים בקנה אחד עם הצהרותיה של סוריה כי רצונה בשלום. לא ניתן לשחק משחק כפול. פרצופה האמיתי של סוריה נחשף עם הברחות הנשק".

ביום שני פורסם בעיתון הכווייתי "א-ראי אל-עאם" כי סוריה העבירה באחרונה לחיזבאללה טילים בליסטיים מדגם סקאד. לפי העיתון, ההחלטה התקבלה בעקבות העברת משאיות ועליהן סקאדים מסוריה, באישור המשטר, לארגון הלבנוני. העיתון הסתמך על כתבו בוושינגטון, שמצטט מקורות אמריקאיים.


עדכון ראשון - 21:57

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully