וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: לדחות הריסת ביתו של רס"ן אלירז פרץ

יהושע בריינר, פנחס וולף

15.4.2010 / 0:03

שר הביטחון שיגר מכתב לנשיאת בית המשפט העליון, בו ביקש ממנה לגלות רגישות ולדחות את הדיון בהריסת הבתים בהם מתגוררים בני המשפחות של חללי צה"ל אלירז פרץ ורועי קליין

שר הביטחון אהוד ברק שיגר אמש (רביעי) מכתב לנשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש ובו ביקש ממנה לדחות בחצי שנה את הדיון בהריסת הבתים בשכונת היובל בהתנחלות עלי. זאת מתוך התחשבות במותם של רב סרן רועי קליין ורב סרן אלירז פרץ שמשפחותיהם מתגוררות במקום. במכתב ציין ברק כי "לאור רגישות הנושא, יש להתחשב במשפחות החללים".

אתמול הודיעה תנועת "שלום עכשיו" כי היא שוקלת לפנות לבג"ץ ולבקש שלא לקיים דיון בהריסת בתיהם של חללי צה"ל רועי קליין ואלירז פרץ ז"ל בשכונת היובל שבהתנחלות עלי. לפי החלטת בג"ץ, ביתם של פרץ וקליין מיועדים להריסה זאת בעקבות עתירה שהגישה התנועה. בעתירה נטען כי 12 בתים בשכונה נבנו ללא תב"ע (תוכנית בניין עיר) מתאימה.

לפי הרעיון אותו שוקלת התנועה, תבקש שלום עכשיו מבג"ץ לדון רק בעשרה בתים בשכונה במקום ב-12. "גם אנחנו קשובים לכאב המשפחות ולמצב המאוד רגיש שנוצר", אמר מזכ"ל התנועה יריב אופנהיימר, "איננו אטומים, המחשבה שחיילים עלולים לבוא ולפנות את הבתים היא מחשבה שקשה גם לנו".

הימין: הכשירו את כל השכונות

אמש הגיבו גורמים מהימין להודעתו של ברק. ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין וח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) קראו לברק להכשיר את השכונות כולן. "אנו קוראים לשר הביטחון לא לגרור רגליים, אלא להודיע לבג"ץ על הכשרת שתי השכונות, חרשה ויובל, מנימוקים של צדק וזכויות אזרח. דמם של הנופלים לא יהיה שווה פחות בעוד חצי שנה. אין שום הצדקה להמשך האפליה נגד שכונות אלו רק בגלל מיקומן מעבר לקו הירוק. למעלה מ- 20 חברי כנסת חברי השדולה יגיעו מחר לשכונת היובל לתמוך בזכותם של התושבים להליכי תכנון ובנייה סבירים והגיוניים", אמרו חברי הכנסת.

כמו כן גם ח"כ דני דנון (ליכוד) הגיב להודעתו של שר הביטחון וטען כי הוא מתחמק מקבלת החלטה. "ברק מתחמק מלקבל הכרעה אמיתית וציונית להכשיר את השכונה. כפי שגיבורי ישראל לא היססו ולא גמגמו, כך מצופה גם מברק. על ראש הממשלה לקחת את סמכות ההחלטה מברק ולהכריע בנושא כפי שעשה בעניין בית החולים ברזילי", אמר דנון.


עדכון ראשון - 21:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully