וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום עכשיו: לא להרוס בתי הקצינים בעלי

14.4.2010 / 9:31

תנועת שלום עכשיו עתרה בעבר לבג"ץ בדרישה להרוס 12 בתים בהתנחלות עלי. כעת שוקלת התנועה לבקש מביהמ"ש שלא להרוס את בתיהם של חללי צה"ל רס"ן רועי קליין ורס"ן אלירז פרץ

תנועת שלום עכשיו שוקלת לפנות לבג"ץ בבקשה חריגה ולבקש שלא לקיים דיון בהריסת בתיהם של חללי צה"ל רב סרן רועי קליין ורב סרן אלירז פרץ בשכונת היובל שבהתנחלות עלי. לפי החלטת בג"ץ, ביתם של פרץ וקליין מיועדים להריסה וזאת בעקבות עתירה שהגישה "שלום עכשיו". בעתירה נטען כי 12 בתים בשכונה נבנו ללא תב"ע (תוכנית בניין עיר) מתאימה.

לפי הרעיון הנשקל ברצינות בתנועה, תבקש שלום עכשיו מבג"ץ לדון רק בעשרה בתים בשכונה במקום ב-12. "גם אנחנו קשובים לכאב המשפחות ולמצב המאוד רגיש שנוצר", אמר מזכ"ל התנועה יריב אופנהיימר, "איננו אטומים, המחשבה שחיילים עלולים לבוא ולפנות את הבתים היא מחשבה שקשה גם לנו".

לאחר נפילתו של אלירז פרץ, אמר אחד מחבריו כי "אני לא רואה מציאות שבה המדינה הורסת את ביתם של אלירז ורועי, אבל אם הייתי נשאל לפני יומיים האם יכול להיות שאלירז ימות, הייתי אומר לך שזה לא ייתכן, כך שבמדינה שלנו הכל יכול לקרות לצערנו".

החבר הוסיף אז כי "איננו רוצים לעשות את הקישור בין מותו של אלירז להריסת הבתים. אסור להרוס את השכונה מהסיבה הפשוטה שהיא נבנתה כחוק. זו שכונה נורמטיבית שהאנשים שחיים בה משרתים את המדינה ברמ"ח אבריהם ומותם של רועי ואלירז מעידים על האנשים שחיים בה. אלירז, רועי וקצינים נוספים שמתגוררים כאן באו לעלי כי הם הבינו שזה המקום הנכון לגדל את ילדיהם וזה המקום הכי טבעי עבורם לגור בו".

אופנהיימר מסביר כי סיבה נוספת לבחינת הרעיון בנוגע לבתיהם של פרץ וקליין היא ניסיון להעלות מחדש ציבורית את נושא המאחזים. לדבריו, "יש קמפיין של בכירים בימין שכל העת מנסים לנצל את המקרים הקשים כדי למנוע את פינוי כל המאחז ולכן אנחנו אומרים שאיננו רוצים ליפול למלכודת הזו. חשוב להבהיר שאנחנו עדיין דורשים את פינוי הבתים אבל בעת הזו נבקש מבג"ץ שלא לדון בשני הבתים הספציפיים". באחד במאי צפויה המדינה להגיש את תשובתה לעתירת התנועה.

ח"כ מיכאל בן ארי אמר בתגובה לדברים כי "הפשרה של שלום עכשיו היא התחמקות מרושעת. גיבורי המאחזים לא צריכים להיהרג כדי שלא יחריבו את את ביתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully