וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל בהר הרצל: "צה"ל חזק יביא שלום"

בטקס שפתח את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל אמר הרמטכ"ל כי "רק אם כוחו של צה"ל יישמר, לא ניאלץ לפקוד עוד קברים". הוא הניח זר על קבר רס"ן אלירז פרץ - החלל האחרון בעזה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי פתח היום (רביעי) את אירועי יום הזיכרון לחללי מלחמות ישראל בטקס בהר הרצל ובהנחת זרים על קברו של החייל ההרוג האחרון – רס"ן אלירז פרץ שנהרג לפני כשלושה שבועות בגבול עזה ובטקס שהתקיים לאחר מכן עבור המשפחות השכולות.

"שמירה על מדינתנו זו, ועל צה"ל חד, מוכן ומושחז, היא הערובה לכך שנמשיך להרחיק מלחמה מן הארץ ולנצח בה אם תיכפה עלינו", אמר אשכנזי, "היא הערובה לכך שבהר הזיכרון הזה, שבו נח עם ישראל את מנוחתו האחרונה, לא ניאלץ לפקוד עוד קברים נוספים".

אשכנזי סיפר למשפחות השכולות בטקס על הקורבן של משפחת פרץ, שאלירז הוא לה ההרוג השני לאחר מות אחיו אוריאל בשדה הקרב. הרמטכ"ל אמר לנוכחים כי שב מהנחת הזר על קברו של פרץ.

"רק שם ומספר אישי – גיל ותאריך חרוטים על המצבה באותיות שחורות– אך מאחורי הכיתוב הזעיר – עומדת דמותו של סגן מפקד הגדוד האמיץ שהתייצב תמיד בחזית ושנפל בראש הטור", אמר אשכנזי. "דמותו של הבעל והאב האוהב, של האח השכול שבחר ללכת בדרכו של אוריאל אחיו, זכרו לברכה, שאימץ בפועלו את ערכיו של אחיו – ערכי הציונות, השירות בצה"ל, הרעות והאמונה, ושנקבר, לדאבון הלב, בקבר הסמוך לקברו של אחיו".

הרמטכ"ל ציין בנאומו גם את סמל-ראשון אילן סביאטקובסקי שנהרג באותה התקרית בה נהרג רס"ן פרץ. "סיפורו של אילן, שעלה ארצה מאוזבקיסטן יחד עם משפחתו בגיל ארבע, ושאהבתו לארץ הביאה אותו להתנדב לשרת כלוחם בחטיבת גולני; סיפור זה הוא ביטוי חי לעומק הנחישות של חיילינו, ולמידת המסירות ותעצומות הנפש המייחדים אותם", אמר הרמטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully