וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קראדז'יץ' התעמת עם העד הראשון במשפטו

שלב העדויות במשפטו של הרודן הסרבי בוסני ראדובן קראדז'יץ' נמשך. אתמול חקר קראדז'יץ' את העד הראשון במשך שעתיים וננזף על ידי השופטים על סגנונו הביריוני

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הרודן הסרבי בוסני ראדובן קראדז'יץ' ימשיך היום (רביעי) בתחקור עד התביעה הראשון במשפטו, שנערך בבית הדין הבינלאומי בהאג.

לאחר עיכוב של שישה שבועות, חזר אתמול משפטו של קראדז'יץ' להתנהל, עם עדות ראשונה של עד תביעה. במהלך המשפט, התובעים צפויים להציג עדויות של 410 עדים. קראדז'יץ' עומד לדין באשמת 11 סעיפי רצח-עם, פשעים נגד האנושות והפרות חוקי מלחמה במהלך מלחמת בוסניה בין השנים 1992-95. הוא מכחיש את כל ההאשמות נגדו, ואמר כי הוא לא מתכוון להעיד בעצמו להגנתו.

אחמד זוליץ', בוסני מוסלמי, סיפר לשופטים כיצד אביה של רעייתו נשרף למוות על ידי כוחות סרבים, ש"ניקו את השטח" מניצולים אחרי התקפה ארטילרית על הכפר מאהאלה בצפון-מערב בוסניה.
"יכולת לראות בתים שנשרפים", אמר זוליץ'. "אנשים שהיו חולים נשארו במהאלה, כי לא היה זמן לברוח". כשנשאל מי היה אחראי להתקפה, אמר זוליץ': "זה היה צבא הכיבוש הסרבי ויחידות הפרלמנט הסרבי". זוליץ', גם תיאר את ההתעללויות שהוא ואחרים עברו במחנה מעצר סרבי בוסני, שהותירו אותו נכה. הוא גם סיפר שראה חיילים סרבים מכריחים אסירים מוסלמים לכרות את קברם ואז משספים את גרונם.

השופטים נוזפים

לאחר שהתביעה סיימה לחקור את זוליץ', עבר קראדז'יץ', המייצג את עצמו, לתחקר את העד במשך שעתיים. המנהיג לשעבר ניסה לקשור את זוליץ' למאבק המוסלמי המזויין נגד הסרבים, וננזף יותר מ-10 פעמים על ידי השופטים, שביקשו ממנו לשאול שאלות רלוונטיות לנושא.

בין היתר, קראדז'יץ' שאל אותו אם הוא ידע על הפעולות של מנהיגים מוסלמים באזור. חילופי הדברים בין השניים הפכו לקולניים יותר, כשזוליץ' מאשים את קראדז'יץ' בניסיון "להפיל אותו בפח": " מר קראדז'יץ' ממשיך לנסות ולשים מילים בפי ומנסה להכריח אותי להגיד שאני ידעתי דברים מסוימים, אבל אני לא יכול לדבר על מה שלא ראיתי". בתגובה אמר קראדז'יץ', "אני רק תוקף את הקביעות שלך".

לפי ה-BBC, עדותו של זוליץ' עד כה לא קושרת את האירועים שתיאר לקראדז'יץ' . בעבר הוא העיד שלוש פעמים בבית המשפט הבינלאומי לענייני יוגוסלביה לשעבר, כולל במשפטו של הנשיא לשעבר סלובודן מילוסוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully