וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 400 הרוגים ברעידת אדמה בסין

רעידת אדמה חזקה בעוצמה של 6.9 בסולם ריכטר פקדה את הרמה הטיבטית שבדרום מערב סין. לפחות 10,000 בני אדם נפצעו ברעש. בנייני מגורים רבים קרסו ואלפי תושבים נותרו ללא קורת גג בטמפרטורות קרובות לאפס מעלות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו :יאיר דניאל ועידן גוראל)

רעידת אדמה בעוצמה של 6.9 החרידה הלילה (רביעי) את הרמה הטיבטית בדרום מערב סין. מניין ההרוגים ברעש האדמה עומד לפי הדיווחים האחרונים על 400 בני אדם וקיים חשש כי מספר ההרוגים עלול להמשיך ולטפס, מספר הפצועים באיזור מגיע ללמעלה מ-10,000 בני אדם. סדרה של רעידות אדמה ורעשי משנה גרמו לבניינים רבים, בתי ספר ובתי מגורים באזור יושו להתמוטט, כך מסרו רשתות הטלוויזיה במדינה. תושבים רבים באזור המבודד עלולים להישאר ללא קורת גג בטמפרטורות נמוכות הקרובות לאפס מעלות.

כוחות חילוץ נשלחו לאזור, כמו גם מספר משלוחי סיוע מארגונים פרטיים. הממשלה היפנית הציע עזרה אף היא, אך לפי דובר הממשלה, היא נענתה בשלילה בשלב זה.

"ברור שישנם בני אדם שנפגעו והמחלצים מנסים כעת להגיע אליהם ולהציל אותם. בתים רבים בני קומה אחת התמוטטו ובניינים רבי קומות הצליחו להישאר על תילם, אך סדקים גדולים נפערו בקירות הבניינים", סיפר תושב האיזור טאלן טאשי. "מספר הקורבנות עדיין אינו ברור", אמר זו דה, תושב נוסף שנפגע ברעש האדמה. "ייתכן שעשרות נפצעו וייתכן שאפילו יותר מכך, זה קשה כעת לומר ולהעריך זאת".

מוקד הרעש היה ממוקם 240 קילומטרים צפון מזרחית לקמדו שבטיבט ו-10 קילומטרים במעבה קרום כדור הארץ. רעידת אדמה בעוצמה של 5 בסולם ריכטר פקדה את האזור כמה שעות לפני הרעש העוצמתי יותר. רעידות אדמה פוקדות את הרמה הטיבטית בתדירות גבוהה, אולם נפגעים והרוגים הינם אירוע חריג מכיוון שמעט בני אדם מתגוררים באזור זה.

לפני כשבוע פקדה רעידת אדמה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר פקדה את האי סומטרה שבאינדונזיה. בעקבות הרעידה פרסמו הרשויות אזהרת צונאמי במדינה, אך זו בוטלה לאחר מספר שעות. מוקד הרעידה היה כמאתיים קילומטרים מצפון מערב לאי בעומק של 31 קילומטרים מתחת לפני הים. בעקבות הרעידה נרשמו גם לפחות שלושה רעשי משנה באי. כתוצאה מהרעידה חלו תקלות רבות באספקת החשמל במדינה.

עדכון ראשון 07:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully