וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת הרחצה בפתח - החופים מזוהמים במי ביוב

דו"ח של עמותת "צלול" מתריע כי חופי ישראל נמצאים תחת "איום מתמשך של זיהום במי ביוב". ח"כ חנין, ממובילי החקיקה הנוגעת לחופי הים: "כשל עמוק במדיניות ובתכנון"

בחורף 2010 חלה ירידה של כ-50% במשך זמן סגירת החופים בעקבות זיהום ים לעומת אשתקד – כך עולה מדו"ח פתיחת עונת הרחצה של עמותת "צלול". עוד עולה מהדו"ח כי מספר אירועי סגירת החופים נותר זהה.

לפי נתוני הדו"ח, במהלך החורף אירעו 12 מקרים של סגירת חופים לרחצה עקב זיהום מי ים, אשר למעלה מ-50% מאירועים אלה התרכזו בחיפה ובתל אביב, כאשר בחיפה היו סגורים החופים למשך 25 ימים ובתל אביב למשך 10 ימים. החופים, אשר נכון לשעה זו עדיין סגורים לרחצה עקב זיהום הם: החוף השקט בחיפה, חוף בת גלים בחיפה וחוף הצוק בתל אביב

בעמותה ביקשו להביא לתשומת לבו של הציבור את תמונת המצב של איכות מי הים בחופי הרחצה בחורף האחרון, לקראת הנהירה ההמונית של מיליוני תושבי ישראל לחופי הים התיכון הצפויה בקיץ. בדו"ח נטען כי הדבר עקרוני ביותר, לאור כך ש"החופים נמצאים תחת איום מתמשך של זיהום במי ביוב".

עוד עולה מהדו"ח כי ככל הנראה, הסיבה לסגירת מרבית חופי הרחצה הינה הצפות במערכת הביוב בעת גשמים חזקים, אשר היו בלתי נמנעות לאור מצבה של מערכת הביוב. "חשוב להדגיש כי מערכת ביוב תקינה הינה מערכת הובלה סגורה ומוגנת", מזהירים בדו"ח. "על כן, כל ערבוב בין מי גשם למי ביוב מקורו בהשקעה בלתי מספקת של משאבים מצד הרשות האחראית על תחזוקת מערכות התשתית".

"קורבנות של כרישי נדל"ן ומפעלים"

ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש), ממובילי החקיקה הנוגעת להגנה על חופי הים ויוזם חוק ההגנה על חופי מפרץ אילת וחוק הגנת הכנרת, אמר בתגובה לדו"ח כי "זיהום חופי ישראל מעיד על כשל עמוק במדיניות ובתכנון. ללא מדיניות מתקדמת של ניהול מערכת הביוב והשפכים בישראל וללא תשתית מספקת לכך, אל לנו להתפלא כשאנו שומעים על עוד ועוד מקרים של סגירת חופים וזיהום חופי רחצה".

חנין הוסיף ותלה את האשם במצב החופים בממשלת נתניהו. "רפורמת התכנון והבנייה שמקדם עתה נתניהו, תחריף מאוד את הבעיות ותמנע מהציבור את היכולת להתנגד ולהגן על החופים", אמר חנין. הוא טען עוד כי "בחופי ישראל נפגשים אינטרסים של מפעלים מזהמים עם כאלה של כרישי הנדל"ן באיום על הסביבה ועל הבריאות של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully