וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפנה בקירגיזסטן: הנשיא בקייב שוקל להתפטר

נשיא קירגיזסטן משנה את עמדתו. לאחר שסירב בתוקף להתפטר, הודיע קורמנבק בקייב כי הוא ישקול "ללכת הביתה" אם הממשלה הזמנית תבטיח את שלומו ושלום משפחתו

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

האם המשבר בקירגיזסטן קרוב לסיום? נשיא קירגיזסטן קורמנבק בקייב אמר אחר הצהריים (שלישי) כי הוא שוקל להסגיר את עצמו לידי הממשלה הזמנית, זאת לאחר שניתנה לו האפשרות להודיע עד סוף היום להודיע על כניעתו.

זו היא הפעם הראשונה שבה בקייב מעלה את אפשרות הכניעה, לאחר שעד עתה הוא סירב להודיע על התפטרות. עם זאת, השינוי בעמדה מגיע עם תנאים: ששלומו ושלום משפחתו יובטחו וכן "שיופסקו השיטוטים של אנשים חמושים בקירגיזסטן והתוהו ובוהו המזויין, ושתופסק החלוקה מחדש של הרכוש". דבריו של קורמבנק נאמרו לאחר שמוקדם יותר הוא המשיך לדבוק בעמדתו וסירב להיכנע.

הבוקר הודיעה הממשלה הזמנית שנטלה את השלטון, כי היא מסירה את חסינותו של בקייב ואמרה שאם הוא לא יסגיר את עצמו, היא תפתח במבצע מיוחד על המאחז שלו בדרום. "ביטלנו את החסינות הנשיאותית שלו. אנו מצפים ממנו להגיע באופן עצמאי ולהתפטר באופן רשמי", אמר בכיר בממשלה. "פתחנו נגדו בתיק פלילי. אם הוא לא יופיע היום נערוך מבצע לעצור אותו".

במהלך עצרת תמיכה שנערכה עבורו בג'ללבאד שבדרום קירגיזסטן - לשם ברח לאחר אחרי מהמומות האלימות בעיר הבירה בישקק - אמר בקייב כי החלטות ממשלה הזמנית אינן לגיטימיות והזהיר מפני נקיטת כוח נגדו. "אני מציע שהם לא יעשו זאת. האירועים שיכולים להתרחש כתוצאה מכך יהיו בלתי צפויים. אסור להם לעשות את זה". אולם כעת נראה שהוא שוקל להתפטר ולהביא לסיום המשבר במדינה.

(עדכון ראשון: 13:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully