וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שודדי אוצרות השחיתו אתר עתיקות בבית שמש

ארבעה שודדים נתפסו בזמן שחפרו באתר היסטורי באזור בית שמש ובימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום. "אף תקופת מאסר לא תוכל לפצות על הנזק הרב שנגרם לאתר"

ארבעה בדואים נעצרו בסוף השבוע בזמן שעסקו בחפירה ללא אישור ובביזה של אתר עתיקות בסמוך למושב זכריה. הארבעה, שחיפשו אוצרות עתיקים, נלכדו בזמן שחפרו במקום במטרה לשדוד עתיקות.

לאתר העתיקות נגרם נזק רב, והארכיאולוגים של רשות העתיקות שביקרו במקום הזדעזעו מעוצמת הפגיעה בשרידים העתיקים, החפירה העמוקה בוצעה אל שכבות ארכיאולוגיות, תוך פגיעה וניתוץ קירות עתיקים. הנזק שנגרם לאתר רב ואינו ניתן לשיקום. מתברר כי הארבעה חפרו בור גדול וחשפו כניסה למערכת תת קרקעית.

המקום בו חפרו הארבעה הוא אתר עתיקות גדול וחשוב באזור בית שמש, שראשיתו בימי בית ראשון - לפני כ- 3,000 שנים. באתר התקיים ישוב גם בתקופה הרומית והביזנטית לפני כ-2,000 שנה, וגם בתקופה הצלבנית - לפני 900 שנים. באתר שרידי חומה מבוצרת, מבנים, קברים, מערות ומערכות תת קרקעיות.

מרשות העתיקות נמסר כי בימים הקרובים יוגש נגד שודדי העתיקות כתב אישום בגין פגיעה באתר עתיקות וחפירה לא מורשית באתר עתיקות. השודדים החשודים הם בשנות העשרים והשלושים לחייהם ובחקירתם כפרו באישומים. עוד מסרו ברשות כי פגיעה באתר עתיקות הינה עבירה חמורה, שהעונש הקבוע בחוק למבצעה הינו חמש שנות מאסר.

לדברי אמיר גנור, מנהל היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, "אף תקופת מאסר לא תוכל לפצות ולשקם את הנזק הרב שנגרם לאתר. הפגיעה באתרי העתיקות משולה למחיקת דפים שלמים מההיסטוריה התרבותית של העם והארץ, ולצערנו - למען בצע כסף וחלומות התעשרות, משמידים עבריינים רבים ללא מחשבה את ההיסטוריה ואת נכסי התרבות של הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully