וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנימין נתניהו לא ייכנע לדרישות אובמה"

ראש הממשלה לא יסכים לתנאים שתכפה עליו ארה"ב לניהול מו"מ עם הפלסטינים, כך מסרו גורמים בישראל לעיתון הוול סטריט ג'ורנל. סגן שר החוץ דני אילון: "תכנית כפויה תהיה טעות חמורה"

גורמים בממשלת ישראל טוענים שראש הממשלה בנימין נתניהו לא יקבל הצעות שיועלו על ידי ממשל אובמה, בכל הנוגע ללוח הזמנים המיועד לניהול שיחות השלום עם הפלסטינים – כך דווח היום (שלישי) בוול סטריט ג'ורנל. עמדה מסוג זה עשויה להביא להחרפת המשבר ביחסים בין ישראל וארצות הברית, שפרץ עם ההכרזה על אישור הקמת 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה במזרח ירושלים בעת ביקורו בישראל של סגן הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן.

מנהיגים בולטים בצמרת העולם הערבי, כדוגמת מלך ירדן עבדאללה, קראו בגלוי לא מכבר לנשיא ארה"ב ברק אובמה לאכוף על ישראל פרמטרים ברורים לניהול המגעים עם הפלסטינים. דומה שבעולם הערבי מודאגים מהקיפאון המדיני ומאמינים כי רק בדרך של התערבות ממשית מצדה של ארצות הברית ניתן יהיה לקדם את המו"מ.

במקביל, גם דובר הרשות הפלסטינית רסן חטיב, קרא להתערבות אקטיבית של ארה"ב בתהליך השלום. "הסיבה שישראל אינה מוכנה להתערבותו של כל גורם בתהליך היא שהיא מנצלת לרעה את איזון הכוחות בין העמים", אמר הדובר.

"הפתרון צריך לצמוח מבפנים"

עוד עולה בדיווח כי גם בבית הלבן שוקלים את נושא אכיפת לוח הזמנים לקיום השיחות. גורמים בכירים בבית הלבן, ביניהם היועץ לביטחון לאומי במדינה, הגנרל ג'יימס ג'ונס, דנו באחרונה בנושא גיבוש תכנית שלום אמריקאית לפתרון הסכסוך במזרח התיכון. יחד עם זאת, הגורמים ציינו כי בשלב זה אין בבית הלבן הסכמה חד משמעית לגבי פרטי התכנית.

בראיון שנתן אתמול סגן שר החוץ דני אילון לעיתון, אמר אילון כי אכיפת תכנית באופן חד צדדי מצד וושינגטון תהיה "טעות גדולה". "אינני מאמין שהשלטון האמריקאי יקבל תכנית כזו, משום שתהיה זו טעות חמורה ביותר. הפתרון צריך לצמוח מבפנים".

בנוסף, דווח כי גורם בכיר בממשלת נתניהו חזר על עמדתו של נתניהו מנאומו מול חברי איפא"ק בארה"ב לפני מספר שבועות, ואמר כי "עמדתה ארוכת השנים של ממשלת ישראל, של כל ממשלות ישראל, היא שמוטל על הפלסטינים ועל הישראלים לחיות יחדיו בשלום, זה בצד זה, וכי יש להגיע להסכם באמצעות משא ומתן שנעשה באופן ישיר ויזום בין הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully