וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: החלטות ועידת הגרעין לא מחייבות

שגריר אירן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הבהיר כי מדינות שאינן נוטלות חלק בוועידת הגרעין בוושינגטון, לא מחויבות למסקנותיה. "תוצאות הפגישות הן כבר ברורות"

ההחלטות שיתקבלו בוועידת הגרעין בוושינגטון לא יהיו מחייבות עבור מדינות שאינן משתתפות באירוע, כך אמר היום (שני) שגריר אירן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) עלי אשגר סולטניה. בראיון לרשת אל עלם, אמר סולטניה, "תוצאות הפגישות הן כבר ברורות וההחלטות לא תהיינה מחייבות עבור מדינות אחרות שלא משתתפות בוועידה".

אירן לא משתתפת בוועידה ובשבוע הבא בכוונתה לארח ועידה משלה בנושא פירוק מנשק גרעיני בשם "אנרגיה גרעינית לכולם, נשק גרעיני לאף אחד".

סולטניה גם הגיב על השינוי במדיניות ארה"ב בשימוש בנשק גרעיני, ואמר כי "היעדרו של מנגנון בינלאומי לבדיקת מדינות בעלות נשק גרעיני הוא נושא חשוב, וסבא"א מעולם לא הורשתה לפקח על מדינות שיש להן נשק גרעיני". לדבריו, העולם לא יבטח בהסכמי גרעין בין מדינות, כמו זה בין רוסיה לארצות הברית, כל עוד סבא"א לא תפקח עליהם.

השגריר אף התייחס לעסקה להעשרת האורניום האירני ואמר "הצעתה של אירן לחילופי דלק עדיין נמצאת על השולחן, ואם אירן תאוים בצורה כלשהי, המדינה תבטל את ההצעה. אם הם רוצים לפעול החוכמה, הם צריכים לבוא לשיחות ולהראות שהם מוכנים לשיתוף פעולה ולא לעימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully