וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס הקריא את שמות בני משפחתו שנספו בשואה

במשכן הכנסת נערך הטקס "לכל איש יש שם", שבמסגרתו הקריאו הממשתתפים את שמות קרובי משפחותיהם שנרצחו בשואה. הנשיא הזכיר את את בני משפחתו שנרצחו בירי ובשריפה בבית כנסת בעיירה וישנייבה

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

במסגרת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיים בצהרים (שני) בכנסת טקס "לכל איש יש שם". בטקס הקריאו המשתתפים את שמות קרוביהם שנספו בשואה והשתתפו בו נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, נשיאת בית המשפט העליון השופטת דורית ביניש ויו"ר האופוזיציה ציפי לבני.

בדברים שנשא התייחס הנשיא פרס לסיפורו האישי וסיפר כי כל בני משפחתו ובהם סבו הרב צבי מלצר אשר נשארו בעיירה וישנייבה, הוכנסו אל בית הכנסת של העיירה שהיה עשוי כולו מעץ ונשרפו חיים על ידי חיילים גרמניים ומשתפי פעולה פולנים.

פרס אמר כי "לזכר בני משפחתי שנטבחו עם 2,060 בני קהילתם בעיירה וישנייבה באוגוסט 1942, ע"י הנאצים ועוזריהם בני המקום, אשר ריכזו את תושבי העיירה בבית כנסת שהיה עשוי מעץ ורצחו אותם באכזריות בירי ובשריפה. סבי, הלך בראש הקהילה עטוף בטליתו, ישר אל בית הכנסת שהוצת על ידי הנאצים. סבי צבי (הירש'ל) מלצר – מורי ורבי, אשר בעת פרידתנו בתחנת הרכבת, בעלותי לארץ ישראל, אמר לי שתי מלים: תהיה יהודי".

בטקס הממלכתי לפתיחת יום הזיכרון שנערך אמש ביד ושם בירושלים אמר פרס כי "ישראל לא תשכח לעולם שני צווים שחייבה השואה: את הצו התקיף לקיים מדינה יהודית עצמאית, שביטחונה בידה והשלום בלבה ואין בלתה, והצו להתייחס בכובד ראש כלפי איומי ההשמדה, כלפי הכחשת השואה, כלפי מחרחרי הטרור. זכותנו וחובתנו לתבוע מאומות העולם שלא יחזרו על אדישותם שעלתה במיליוני קורבנות אדם, גם שלהם".

פרס קרא לאו"ם להטות את אוזניו לאיומי הכחדת העם שנשמעים מפי נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. "אוזני האו"ם חייבות להיות כרויות לאיומי ההשמדה הנשמעים מפי מדינה אחת, שהיא חברה באו"ם, כנגד מדינה אחרת שחברה בו, אחרת יישמט היסוד של מגילת האו"ם", אמר. "כדי להגיע לשמים נקיים במזרח התיכון צריך לפרק, קודם כל, את איומי ההשמדה. נשק משמיד המונים בידיים המסוגלות להשמיד המונים ובקולות המעודדים השמדה כזו – הם הצירוף המסוכן ביותר לשלום העולם. הם הופכים את העולם למקום בלתי נשלט", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully