וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפך ההונגרי: מפלגת הימין עלתה לשלטון

מפלגת הימין בהונגריה, ה"פידז", ניצחה בבחירות במדינה ומנהיגה, ויקטור אורבן, יעמוד בראשות הממשלה. כמו כן הפכה מפלגת הימין הקיצוני"יובק" למפלגה השלישית בגודלה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הישג גדול לימין בהונגריה. מפלגת האופוזיציה המרכז-ימין בהונגריה, ה"פידז" השיגה הלילה (שני) ניצחון גורף בסיבוב הראשון של הבחירות לפרלמנט ההונגרי, בעוד שמפלגת הימין הקיצוני "יוביק" הפכה למפלגה השלישית בגודלה במדינה.

"יובק" נכנסה לראשונה לפרלמנט כמפלגה השלישית בגודלה עם 17% תמיכה. המפלגה נחשבת לקיצונית בשל מאבקה בקהילה הצוענית במדינה ובהאשמותיה נגד האוכלוסייה היהודית אשר לפי מצע המפלגה "משתלטת על ההון במדינה". היא זכתה לתמיכה בצל חוסר שביעות הרצון של אזרחים רבים מהמיתון הכבד בו נמצאת כלכלת הונגריה בשנתיים האחרונות.

לאחר הודעתו של נשיא הונגריה לזלו סוליום על התוצאות, עלה ראש מפלגת "פידז" וראש הממשלה הבא של הונגריה, ויקטור אורבן, מול תומכי מפלגתו והודיע על הניצחון. לדברי אורבן, "העם ההונגרי הצביע עבור עתיד המדינה ונגד חוסר התקווה. אני מרגיש זאת בכל עצביי ויודע עמוק בליבי כי זו המשימה הגדולה של חיי". הניצחון מסמל את חזרתו לשלטון של אורבן, שכיהן כראש ממשלה בין הנשים 1998 ל-2002, לאחר שמונה שנים באופוזיציה.

יילחמו מהאופוזיציה

מפלגת השלטון הסוציאליסטית סיימה במקום השני עם יותר מ-19% מהקולות. עם היוודע התוצאות אמרה יו"ר המפלגה, אילדיקו לנדבאי כי "הסוציאליסטים ההונגרים איבדו את ההזדמנות למשול. אבל המפלגה לא איבדה, ויותר מכך, היא רוצה לתפוס את ההזדמנות להיות מפלגת האופוזיציה החזקה ביותר".

ניצחונה הגורף של מפלגת ה"פידז" העניק לחבריה כ-206 מתוך 386 מושבים בפרלמנט. חלוקת המושבים הסופית תקבע בסיבוב בחירות שני שייערך לקראת סוף החודש. לדברי מומחים, קיים סיכוי טוב כי אחריו תרחיב "פידז" עוד יותר את הישגיה, והיא אפילו עשויה להשיג רוב של כשני שלישים מהפרלמנט. באם תשיג המפלגה רוב שכזה, תוכל לקדם בקלות רפורמות חוקתיות החיוניות לשיקום הכלכלה ההונגרית.

עדכון ראשון: 6:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully