וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל בפולין: התושבים עמדו דום לזכר הנשיא

אזרחי פולין עמדו דום במשך שתי דקות לזכר 96 ההרוגים בהתרסקות המטוס ברוסיה, בהם גם הנשיא לך קצ'ינסקי. צוות רוסי-פולני החל בחקירת האסון, שנבע ככל הנראה מטעות של הטייס

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

קולות פעמוני הכנסיות והצופרים נשמעו בצהרים (ראשון) ברחבי פולין, כשהמדינה עצרה מלכת למשך שתי דקות לזכר הנשיא לך קצ'ינסקי ו-95 קורבנות התרסקות המטוס ברוסיה אתמול.

אלפי פולנים השתתפו בטקסים בכנסיות ברחבי המדינה, עם תחילת שבוע האבל במדינה, והתייחדו עם זכרם של הנשיא, רעייתו מריה, נגיד הבנק המרכזי, סגן שר החוץ ויתר קורבנות האסון, שהיו בדרכם לטקס לזכרם של אזרחים פולנים שנהרגו בידי הסובייטים במלחמת העולם השנייה.

גופות הנשיא ק'צינסקי ורעייתו צפויות להגיע לוורשה היום, לאחר שאחיו התאום של ק'צינסקי, יארוסלב, טס אתמול לרוסיה לזהות אותן.

יארוסלב קצ'ינסקי וראש הממשלה הפולני דונלד טוסק אף ביקרו באזור ההתרסקות יחד עם ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין. "יארוסלב קצ'ינסקי שבור מהטרגדיה הזו, אך הוא גם נשאר אמיץ", אמר דובר מפלגתו של קצ'ינסקי.

אלפים הדליקו נרות והניחו פרחים

גופותיהם של 88 נוסעי המטוס ושמונת אנשי הצוות הוטסו למוסקבה, שם הן יעברו תהליך זיהוי לפני שיוחזרו לפולין, למעט, כאמור גופות בני הזוג קצ'ינסקי.

מאז שנודע על התאונה אתמול, ביקרו אלפים מחוץ לארמון הנשיאות בוורשה ובכיכר פילסודצקי הסמוכה, והניחו פרחים והדליקו נרות לזכר הנשיא.

חוקרים מרוסיה ומפולין מצאו את הקופסאות השחורות של המטוס והחלו בחקירה משותפת לנסיבות האסון. הם בודקים דיווחים כי הטייס התעלם מהוראות מגדל הפיקוח כי הוא טס נמוך מדי לקראת הנחיתה בסמולנסק. כמו כן, נשמעו טענות כי מצבו של המטוס מסוג טופולב 154 הוא אחד מהגורמים לתאונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully